• Suna75

Turkiet med två barn.

Vi ska resa till turkiet (marmaris) nu i början på september, med två barn 1,8 och 4 år. Är bara lite nyfiken på hur det är att resa dit med barn, hur är maten, något spec man ska tänka på.

• Svar på tråden Turkiet med två barn.
  • anju79

Har inte varit i Marmaris men däremot i Alanya 3 ggr o åker en 4:e gång nu i slutet av sept. Älskar stället o är väldigt barnvänligt o vid denna tiden på året är värmen helt perfekt:) Åkte senast när killen var 1,5 år o tösen 6,5 år. Turkiet har världens 3:e bästa kök o mina ungar älskar turkisk mat samt att de har ett brett utbud av mer " vanlig mat" typ pasta o pizza mm.
    Att tänka på är det vanliga att inte dricka kranvatten, resebolaget avrådde oss från att äta kebab dom sälj på gatan, kyckling kan innehålla salmonella så kolla att den är genomstekt.
    Har du kollat med Vc ang ev vaccinationer?

• RasSam

Maten är som vanligt på restaurangerna, finns supermarkets man kan handla mat på också. Varmt är det dock, en bekant var där för 2 veckor sedan då var det 48 grader!! Men nu mot hösten brukar det ju svalna av något :) Härlig strand, trevliga människor men mkt turister.  

• Keeya

Ska också resa dit med två barn. 4 månader och 20 månader är de. Till den äldsta skall jag bara ta med välling och till den mindre blir det ersättning. Den äldsta kommer att äta samma mat som vi och turkisk mat är gott och "barnvänligt" om man kan säga så. Finns ju många turistställen också att äta på. Nu har jag inte varit precis där men en gång i södra Turkiet. Jag skulle då bara dricka vatten ur flaskor, undvika is och sallad. Bra solskydd till barnen och armpuffar till bad. Trevlig resa :)

Svar på tråden Turkiet med två barn.