• Anonym (förkrossad)

Jag kan inte lita på min man och nu känns livet inte värt att leva.

Jag måste bara få skriva av mig, prata med någon.. även om det bara är den dator. Min situation är lite komplicerad, jag vet att många inte kommer att hålla med mig utan kommer att tycka att jag överdriver - det gör inget! Jag är inte här för att få rätt i min åsikt, och mina känslor är där de är oavsett om jag har fel eller inte..

För tre månader sedan nästan exakt fick jag veta att min man i tanken velat vara otrogen med en kvinna i hans närhet. De har inte gjort något, men han har dansat sexuellt med henne på krogen och tänkt tanken på att vara otrogen med henne och han tyckte att hon var urläcker, sexig och het.

Jag har aldrig tänkt så om en annan man än min egen, jag har alltid kämpat för vårt äktenskap och har alltid bara varit attraherad av honom (dock så är jag medveten om att man inte kan blunda för "snygga" människor bara för att man har en partner). Att inte se andra människor är svårt, men för mig har det aldrig handlat om att jag tittar för att jag tänder på någon annan, utan jag tänker alltid att ja - visst han ser väl bra ut men jag älskar min man som är hetast i världen.

När detta hände förstod inte min man att han gjorde något fel - det är där allt detta börjar. Han ville först inte berätta vad som hänt på krogen - sedan kom allt och han förstod inte att det var fel samtidigt som han inte hade accepterat om jag gjort så mot honom?! 

Denna händelse har förstört hela vår sommar, det är det enda som finns i mitt huvud och jag ser honom framför mig med denna kvinnan hela tiden. Jag gråter, skriker, slår sönder saker, har spytt i perioder när vi bråkat, jag får panikångest, jag litar inte på honom, han gråter, jag gråter osv. Jag har tom. gett honom en örfil i stundens hetta och jag har även tappat lusten till livet.

Varför jag känner så är för att jag verkligen har kämpat för att få vår familj att hålla ihop med ekonomi, hushåll, sexliv, barn, kärlek och vardagen i så många år - och nu får man detta tillbaka. Jag känner att detta bara är första steget och att jag aldrig kan lita på honom igen.

Jag vet att han inte har gjort något rent fysiskt, men för mig så börjar otrohet vid tanken och är han kapabel att tänka i dom banorna så kan hans nästa steg vara att fullfölja det. Och även om det inte är så att han gör något så anser jag att han redan har brutit förtroendet och svikit mig och jag ser handlingen som otrohet. Jag har inte gå vidare i vårt förhållande och med min vardag eftersom jag är så knäckt av allt... Vad ska jag göra? Har någon varit med om något liknande? 

• Svar på tråden Jag kan inte lita på min man och nu känns livet inte värt att leva.
  • Anonym (s)

Svårt de här. jag tycker det är fel när man i ett förhållande börjar ge sig på tankar. Ibland är en tanke bara en tanke.

Jag förstår om du e sur över att han dansade så med en kvinna men samtidigt gjorde han inget fast att de fann en attration till varandra.
    Han kanske tänkte att han ville göra nåt mer med henne men samtidigt gjorde han inget för att han har dig förstår jag de som, borde inte de visa att du kan lite på honom om han nu kan stå i mot de som e rakt framför honom?

• Anonym (förkrossad)

Jo men saken är ju den att han först inte ville berätta, men sen kunde han inte hålla sig utan nästan njöt när han berättade vad som hänt. Han gjorde det inte på eget bevåg utan det var jag som frågade ut honom om något hände igår för han var så konstig. Då bubblade han ur sig allt, för han är en så dålig lögnare. Jag vill inte ge mig på honom pga. hans tankar, men nu berättade han ju vad som hänt och dansen gjorde allt på riktig ändå. Han vill ju inte att jag ska stå och gnida mig mot andra män, det säger han rakt ut och han ser det som otrohet - men att han blir gniden på då - är det ok? Är det alltid annorlunda när kvinnor gör något mot män? Är det alltid okej att de beter sig som de vill, just för att de är män?

• Anonym (s)

nä de ska absolut inte vara nån skillnad på vad man får göra om man är man elelr kvinna enligt mig.

Men han låter skum om han inte kan förstå varför du blir sur när du inte hade fått göra samma sak. Eller är han bara ute efter att göra dig svartsjuk för att få en reaktion?

• Anonym (förkrossad)

Nej, han säger bara att det hände och att han inte vet varför. Han vill inte göra mig svartsjuk - han hatar svartsjuka och fattar inte alls hur det är att vara svartsjuk, då han är så om sig och kring sig.

Nu efter allt bråk så håller han ju med mig, men detta endast för att bråken ska sluta. Han säger att han ångrar sig men att han vet vad han har gjort. Så du förstår, han ändrar sin historia också hela tiden, han ljuger från ena dagen till den andra och ångrar sig, till att han inte vet alls vad han gjort för fel, till att han förstår mig precis till att jag vore otrogen om jag gjorde en sådan sak...

• Iam

Ni kanske ska prova att prata med en tredje oberoende part, en terapeut, som kan hjälpa er att närma er varandra i era tankesätt och hjälpa er att förstå varandra? 

• fläderflicka
    Anonym (förkrossad) skrev 2012-08-16 12:57:35 följande:
    Nej, han säger bara att det hände och att han inte vet varför. Han vill inte göra mig svartsjuk - han hatar svartsjuka och fattar inte alls hur det är att vara svartsjuk, då han är så om sig och kring sig.

Nu efter allt bråk så håller han ju med mig, men detta endast för att bråken ska sluta. Han säger att han ångrar sig men att han vet vad han har gjort. Så du förstår, han ändrar sin historia också hela tiden, han ljuger från ena dagen till den andra och ångrar sig, till att han inte vet alls vad han gjort för fel, till att han förstår mig precis till att jag vore otrogen om jag gjorde en sådan sak...
    Jag förstår precis hur du känner och jag vet inte om jag har något gott råd att ge. Men det är otroligt skönt att bara få skriva av sej eller tjata av sej med en vän. 
    Min sambo och jag flyttade ihop för 2 år sedan, när vi hade bott tillsammans i ca 2 veckor upptäckte jag att han hade flitig mailkontakt med diverse kvinnor. Allt ifrån att de skulle skicka privata bilder på sej själva till ganska grov flörtning. Jag har plågats oerhört av detta. Men nu idag litar jag på honom, men det tog lång tid.  Han förstod inte i början att han i mina ögon gjort något fel. I början var jag hysterisk, sen lugnade jag ner mej och förklarade att det var inte okej, så till slut trillade polletten ned. 
    Försök vara lugn och samlad och prata om konsekvenserna det är nog mitt råd. Kanske skulle vara bra med någon familjerådgivning.

• Anonym (samma här)

Jag förstår att du reagerar.
    Ta kontakt med familjerådgivningen, jag är i samma situation som du.
    Jag har inte kommit över min mans chatt relation till en kvinna som pågått ett år.
    Gick in och kollade hans chatt och vad fann jag? Jo det var så smöriga meddelanden så
    jag fick en chock och fick gå till doktorn.
    Jag litar inte på honom, nu har vi kontaktat familjerådgivningen.

• MLB
    Iam skrev 2012-08-16 13:03:06 följande:
    Ni kanske ska prova att prata med en tredje oberoende part, en terapeut, som kan hjälpa er att närma er varandra i era tankesätt och hjälpa er att förstå varandra? 
  • Anonym (förkrossad)

Vi har pratat om rådgivning men för mig känns det knappt aktuellt eftersom han verkar tycka att jag överdriver och för mig blir min förtvivlan bara värre för varje dag och varje gång jag ser honom. Hans vänner äcklar mig, han äcklar mig och hans familj äcklar mig - just för att de är på hans sida i detta och tycker att det inte är en stor grej "män fungerar så - nu överdriver du allt" Jag klarar inte att ha sex med honom samtidigt som jag vill vara sexig och snygg för att han inte ska tänka på den andra kvinnan igen... Han har förstört mitt liv, vårt äktenskap skulle aldrig utstå något sådant här hade han lovat mig då han hatar otrohet och sådana här situationer. Men det är ju uppenbart att det bara gäller om JAG gör något mot HONOM. 

Så det känns som en rådgivare bara kommer att tycka att vi båda är knäppa och dumma i huvudet och jag är rädd att, nu ska jag vara ärlig, rådgivaren ställer sig på honoms sida och då är det verkligen kört för då kommer det att hända igen och då tar det inte lång tid tills han hittar någon annan och lämnar mig.

Jag lämnar hellre honom än att bli lämnad, en jag älskar honom och är så förkrossad över att han utsatt mig och vår familj för det här. Jag vet att det är en liten liten grej men det har växt sig så stort nu under sommaren. Jag kommer aldrig kunna lita på honom igen, oavsett hur mycket terapi och rådgivning vi får det vet jag - kan man leva med någon som man inte kan lita på? 

• MLB

Rådgivarens uppgift är att få er att kommunicera med varandra och hitta en lösning som båda kan acceptera, inte att välja sida.

Svar på tråden Jag kan inte lita på min man och nu känns livet inte värt att leva.