Klåda i hårbotten - hjälp
Jag har tidigare fått rådet att gå till en frisör och det har jag gjort nu en gång innan sommaren och då fick jag rådet att köpa ett schampo, nu kommer jag inte ihåg vad det hette. Flaskan var normalstor, kostade 149:- och var rund, vit med grön text. Schampot i sig är gul-oranget. Jag har provat det och tycker inte att det hjälper alls.
Jag använder annars headnshoulders citrus fresh schampo och ibland balsam också.
Det har kliat i flera månader och håret ser fett ut redan 1 dygn efter hårtvätt.
Idag gick jag till en annan frisör som sa att min hårbotten ser fin ut, dock lite rosa och kändes varm men det är ingen beläggning eller något sådant. Hon kände också att håret kändes fett och då tvättade jag det senast för 1,5 dygn sedan. Hon ville tipsa mig om ett schampo som gör håret rent och inte har en massa tillsatser som de brukar ha ibland hos frisörer. Hon kom inte ihåg namnet. Hon sa att flaskan var kantig.
Vet någon här vilket hon kanske tänkte på? Eller har någon något annat tips till mig och min hårbotten?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-16 12:30
Neccin hette schampot den första frisören rekommenderade som i mitt fall inte gjorde det bättre.