• aysn

Hårserum för barn?

Finns det någon som kan rekommendera ett hårserum för barn, dvs ett som är så skonsamt och naturligt som möjligt? Gärna utan doft. Min 1.5-åriga dotter har så lockigt hår och på bakhuvudet blir det liksom som strå och tovar sig. Testade mitt hårserum en gång när det var riktigt tovigt och det hjälpte verkligen, men jag vill helst inte använda så starka dofter på henne.

• Svar på tråden Hårserum för barn?
  • Litenåfin

Har inget svar på din fråga men min kompis har samma problem med sin dotter och använder barnolja :)

• Majsan70

Vi använder Revlons produkter när dte gäller Serum. Hur naturligt dte är har jag inte studerat men håret blir kanonfint.

• aysn
    Litenåfin skrev 2012-08-16 19:45:07 följande:
    Har inget svar på din fråga men min kompis har samma problem med sin dotter och använder barnolja :)

Jag har testat mandelolja, men det blir för oljigt, även i små mångder. Hon har fortfarande ganska tunt babyhår.
  • aysn
    Majsan70 skrev 2012-08-16 19:50:12 följande:
    Vi använder Revlons produkter när dte gäller Serum. Hur naturligt dte är har jag inte studerat men håret blir kanonfint.

Ska kolla innehållsförteckningen
  • aysn
    Margaux skrev 2012-08-16 19:56:45 följande:
    Arganolja!

Det där fick jag googla Var köper du det? På nätet? Blir håret inte oljigt av det?
  • Majsan70
    aysn skrev 2012-08-16 19:58:16 följande:

Det där fick jag googla Var köper du det? På nätet? Blir håret inte oljigt av det?

Jag får det gratis, men jag tror det säljs i välsorterade frisörsalonger. Nej håret blir inte oligt alls. Bara lent o fint o tovfritt på oss alla. Det tillsammans med andra BRA hårvårdsprodukter innebär jättefint hår på alla i vår familj.  Undrar om det gått ur sortiment? Men vi använder andra Revlon produkter med samma effekt oxå som rekomenderas.
  • Margaux

Jag har köpt i Marocko och nu senast i Frankrike, men det finns massa hårvårdsprodukter som innehåller det. Moroccan oil är mest känt! Jag köper helt ren och har det både i ansikte och hår. Blir inte fett!

• Lavish

Nja, jag köpte arganolja i Marocko och visst blir mitt hår oljigt av det...

• MammaBella

Frizz ease by John Frieda tycker jag är bra, Har för mig att det är nästan luktfritt.

Svar på tråden Hårserum för barn?