översynt - glasögon hela tiden
Jag är översynt och har fått höra tidigare av optikern att jag ska ha glasögonen när jag sitter vid datorn och jobbar samt läser. Dock har jag slarvat väldigt med detta använda på fritiden då jag ändå tycker jag KAN SE utan glasögon det är inte så att jag har dålig syn i den bemärkelsen vilket gör att man inte tänker på det.
Man sitter och håller på med mobilen med den lilla texten så nära sig och datorn hemma och ids inte ta fram glasögonen för det.
De sa inget om att använde glasögonen på heltid, dock var det ett par år sedan jag gjorde denna undersökning sist och fick nya glasögon.
Jag undrar nu om man kanske ska ha glasögonen för jämnan ändå? Dock har jag upplevt det som att omgivningen är lite suddigare MED glasögon dock ser jag bra att titta på en skärm eller i en tidning eller bok med glasögonen på dvs läsavstånd osv.
Har funderat på om jag ska inskaffa linser så man har de i då hela tiden och inte glömmer att ta fram glasögonen så fort man ska läsa nåt eller att kanske ögonen helt enkelt är överansträngda pga mitt slarv.
Jag har börjat känna mig så trött i ögonen nu på sistone och nu bestämt att börja prova glasögonen hela dagarna och inte bara framför datorn på jobbet. Jag har gjort undersökning för terminalglasögon men det behövdes inte sa de då.
SKA man ha glasögonen hela tiden vid översynthet?? SKA det bli suddigt runtomkring när man tittar bort från läsavstånd?