• Körsbär

Hur många IVF:er Krävdes innan ni blev gravida?

Hej!
    Genomgår nu hormonbehandling med menopur för den korta metoden och ska snart göra min första IVF.
    Jag är helt frisk,mina värden är bra och jag har regelbunden mens samt äl.
    Min mans spermier är jätte bra, så det är inget direkt fel på oss som dom har hittat, men vi har haft oskyddat sex i sex år och har försökt i sisådär fyra år.
    Nu till min fråga, hur många försök har/tog det er innan ni blev gravida.
    Vad hade ni för chanser för en lyckad befruktning?
    Hade ni några problem?
    Berätta gärna

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF:er Krävdes innan ni blev gravida?
  • Hjärtefröjd

Vi gjorde sex IVF:er (3 ET och 3 FET) utan att lyckas. Sen blev vi gravida naturligt efter en immunologisk utredning/behandling i Aten i juni.

• Pissenisse

Vi misslyckades på första och blev gravida när vi väntade på FET.
    Va så sjukt frustrerad när mensen inte kom för jag ville bara sätta igång! =) 

• Hjärtefröjd
    Hjärtefröjd skrev 2012-08-16 21:13:32 följande:
    Vi gjorde sex IVF:er (3 ET och 3 FET) utan att lyckas. Sen blev vi gravida naturligt efter en immunologisk utredning/behandling i Aten i juni.
    Glömde att skriva att vi är oförklarligt barnlösa och att det vid samtliga IVF:er såg "helt perfekt" ut.
  • Angels

Vi har inte lyckats än och kommer inte lyckas med mina ägg, så vi står i donationskö. Har gjort 3 misslyckade IVF:er och ett misslyckad embryoadoption. Lycka till med ert försök!

• Tärnan

Andra försöket :) inget fel på oss heller men körde med icsi andra gången för att säkerställa :)

• Angelique

Tredje försöket blev en underbar son vi har gjort ICSI eftersom makens spetmieprov var lite avvikande. annars inga konstaterade fel. Vi gick på akupunktur och tog örter innan tredje försöket.

• Melliesmamma

Blev gravid på första ivf försöket. Vi hade försökt bli gravid i 2 år utan att lyckas, inget fel på någon av oss. Vi fick ett 5 dagars embryo insatt å det resulterade i vår underbara dotter, som idag är 6 månader

• mulan

Blev gravid på 2:a försöket så röstade på det, MEN det slutade i MF.
    Fick ytterligare ett MF och ett gäng minus innan vår dotter kom på 9:e försöket.

Har manlig faktor som det främsta problemet, men efter några försök fick jag oxå myom som sen opererades bort.

Har gjort ett syskonförsök som slutade i MF. Blir inga mer försök nu

Jag är definitivt missfallsbenägen som gyn sa till mig. Hans råd till oss var att adoptera för att lyckas få syskon

♥ Ebba ♥
  • Tröttis

Storasyster föddes efter 4 ET och 2 FET medan lillasyster kom till på första syskonförsöket (ET). På oss hittades inga fel och vi fick alltid tillbaka topp embryon även de gånger vi misslyckades.

• Sometimes

3:e försöket för vår del (1 ET och 2 FET). Tyvärr upptäcktes en MA i slutet av v. 12... :(

Nu har jag precis gjort försök nr 4 (FET) och ruvar för fullt.

• Selma1966

Fyra ggr, slutade med missfall och därefter adoption istället.

• Cecini

8 misslyckade IVF (6 ET + 2 FET) 1 sen MA. Nu gravid med hjälp av ÄD första försöket.

Svar på tråden Hur många IVF:er Krävdes innan ni blev gravida?