Är jag utbränd/nedstämdsdeprimerad?
Imorse när jag och dottern 3 år, efter de vanliga morgonbestyren före jobb och förskola, satt och åt frukost kände jag hur det liksom svartnade för ögonen långsamt. Till slut försvann synen från höger öga nästan helt.
Min dotter satt på min högra sida och när jag tittade rakt fram såg jag inte henne öht.
Detta var en ovanligt stressig morgon och en massa oförutsägbara saker hände men jag insåg allvaret och ringde 1177 på väg till jobbet. Synen var helt återställd efter nån timme men jag var liksom "slö" i ögat, men det syns inget utanpå.
Jag vill tillägga att jag det senaste året varit lite lätt deprimerad, jag tänker ganska mycket öht och vet själv att jag kan vara destruktiv i mina tankar och det är något jag tänkt söka hjälp för ett tag.
Jag är gravid i v 26 och idag vart jag runtlotsad per telefon men jag vet liksom inte vad jag vill när jag ringer, jag vet inte hur det känns att vara utbränd eller utmattad.
Jag jobbar heltid med chefsbefattning och är van att alltid tänka 2-3 steg i förväg men jag inser ju att det tär på mig. På jobbet kliver jag in i en roll så där upplever jag inte samma tryck men hemma handlar det mycket om att ha det ordnat, effektiviserat och undanplockat så man kan slappna av "sedan" men det lugnet kommer ju aldrig.
Jag förstår ju att jag behöver tänka på ett annat sätt för att inte brista helt, men jag vet inte vad jag ska säga, vad jag lider av eller vart jag ska vända mig?
Just nu är jag tom på känslor.