• sofiabergman

Hjälp om rättigheter för konsult!

Hejhej!

Någon kunnig person får jättegärna hoppa in i den här tråden med sin kunskap :).

Jag är anställd som konsult på tidsbegränsad anställning till december 2012. Jag anställdes av företaget februari '11 och då såg det ljust ut att bli överrekryterad till det uppdrag jag skulle arbeta med. Jag fick då ett avtal för tre månader framåt. Det avtalet byttes av till ett avtal för sex månader, sedan sex månader igen och sedan åtta månader (-isch) och det är det sista avtalet som nu går ut.

Jag är gravid och kommer få bebis i januari 2013 efter många års längtande.

På grund av organisationsförändringar kan jag inte få anställning på det jobbet där jag haft mitt uppdrag sedan februari 2011 eftersom tjänsterna inte är utformade ännu. Min chef är mycket nöjd med mig och beklagar att omorganiseringen för min del kommer mycket olämpligt, men att vi ska hålla kontakten under mammaledigheten.

Vi är tre personer som är uthyrda till samma uppdrag. Samma uppdrag kommer få en förstärkning till hösten på grund av stor arbetsbelastning. De andra två kommer att få förlängning av sina avtal efter december då deras avtal också går ut.

Det som jag ställer mig frågande till är om det är OK att inte förlänga mitt avtal på grund av graviditet när två personer som började efter mig kommer att få förlängt avtal efter december?

Svar på tråden Hjälp om rättigheter för konsult!