Hur ska jag göra med familjehemmet????
Jag har min son placerad i ett familjehem,han är 15år men blir 16 detta år.
Problemet jag har är att han är placerad hos en manlig släkting till mig som förövrigt står mig mycket nära.
Jag står nu i ett val där jag tyvärr måste göra en anmälan mot honom som familjehem då min son inte har det bra där, några exempel är: Han bor i en 2:a och dom delar sovrum där madrasserna står ihop som en dubbelsäng,han kramas liiite väl mycket med min son och kallar honom typ gulliga saker som "lillahjärtat" lilla älskling" Jag känner att detta INTE är ok då min son faktiskt snart är 16år!! Andra saker jag lagt märke till är att han aldrig har pengar i slutet av månaden och min son fick så sent som i förrgår äta puffar till middag!!
Jag vart så klart arg och ringde placerings ansvarig på soc.... Hon svarade bara att - Ja jag får väll betala ut några hundra till honom så att dom kan köpa mat.
Men herrgud!!!! ser dom inte allvaret i detta??!! Nästa vecka ska jag på möte med Chefen men känner inte att dom lyssnar på mig Finns det någon som har några råd hur jag ska gå till väga???
Detta är INTE ok enl mig och jag vill nu ta hem min son.
Han placerades där då jag hade det jobbigt med hans far vid skilsmässa men är nu omgift och har det hur lungt omkring mig som helst.
Inte kan dom väll då neka en mor att ta hem sin son??? Jag har inga problem med några som helst missbruk eller dyl utan mådde bara lite dåligt vid skilsmässan