• Anonym (sviken)

Svekfulla vänner..hur lita på någon igen

Den här sommaren har varit vidrig relationsmässigt. Har en väninna som jag satsade allt på, trodde hon var min bästa vän. Mitt i en kris jag hade med min man så valde hon att ta avstånd, skälla på mig, och kort sagt stampa på den som redan ligger.  Och hon fortsätter..trots att jag lämnat henne ifred, inte sagt något eller ökat på konflikten.
    Hur ska man våga anförtro sig till någon igen?

• Svar på tråden Svekfulla vänner..hur lita på någon igen
  • Nyfiken gul

har hon gjort så förut eller är det bara specifikt den här gången?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (sviken)
    Nyfiken gul skrev 2012-08-17 06:49:22 följande:
    har hon gjort så förut eller är det bara specifikt den här gången?
    Mot mig har hon aldrig gjort så, men hon har aldrig kunnat behålla en vän mer än 1 år...mig hade hon ju i två..och alla andra har hon avslutat så fort de blivit för jobbiga..med problem eller sorg eller sånt. Jag vet att det inte är mig det är fel på men det känns så tufft att dels behöva hantera krisen med min man och sen få arga mail där hon anklagar mig för än det ena och än det andra samtidigt. Orkar man inte backar man..man behöver ju inte puckla på mer.
    Och ja, vi är vuxna..båda över 35 med barn och familj.
  • Nyfiken gul
    Anonym (sviken) skrev 2012-08-17 06:53:08 följande:
    Mot mig har hon aldrig gjort så, men hon har aldrig kunnat behålla en vän mer än 1 år...mig hade hon ju i två..och alla andra har hon avslutat så fort de blivit för jobbiga..med problem eller sorg eller sånt. Jag vet att det inte är mig det är fel på men det känns så tufft att dels behöva hantera krisen med min man och sen få arga mail där hon anklagar mig för än det ena och än det andra samtidigt. Orkar man inte backar man..man behöver ju inte puckla på mer.
    Och ja, vi är vuxna..båda över 35 med barn och familj.
    som du säger så handlar det om henne helt enkelt.

Hon låter som en typisk energitjuv och inte någon riktig vän.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (sviken)
    Nyfiken gul skrev 2012-08-17 06:57:35 följande:
    som du säger så handlar det om henne helt enkelt.

Hon låter som en typisk energitjuv och inte någon riktig vän.

Ja, och tyvärr är hon av typen som talar om detsamma om mig inför hela bekantskapskretsen..men det är väl bara att hålla huvudet högt..inte falla i samma bana och låta våra andra bekanta själva se och bilda sig en uppfattning. . men det är så svårt att bara se på när man kränks..och just nu är det kränkningar av alla.
    En annan av mina bästa vänner (som hade börjat avvecklats) hade haft sex med min man och blivit är i honom (därav vår kris)..så det är jag mot världen just nu.
Svar på tråden Svekfulla vänner..hur lita på någon igen