• Little Ms Chatterbox

En termosmugg som INTE läcker, var hittar man en sån?

Köpte en billig termosmugg på biltema. Den håller värmen bra och är lagom stor men tyvärr läcker den. Det sipprar ut både i ett ventilationshål och mellan den fyrkantiga plastbiten man för fram och tillbaka för att öppna/stänga Muggen så det är inte i gängorna, där är det en bra gimmiring som håller tätt. Finns det någon mugg på marknaden som är bättre konstruerad?

• Svar på tråden En termosmugg som INTE läcker, var hittar man en sån?
  • Jeff

Vet inte om det är det här du är ute efter men denna termosmugg är tvådelad, ett vanligt lock man dricker ur och ett skruvlock över som gör att man kan lägga ner den i väskan utan att den läcker. www.clasohlson.com/se/Termosmugg-Asaklitt/Pr343546000
    Jag älskar den! Vill man inte ha ett yttre lock tror jag inte det finns några som håller helt tätt, jag har testat många nu.

• Lavish

Undrar detsamma, jag prövade många termosmuggar innan jag gick över till att ha en liten termos istället. Uppenbarligen är termosmuggar gjorda för att ha i bilen stående upprätt och inte i skolväskan för den som ska till universitetsbiblioteket och plugga.

• Crea Diem

Hm, jag kanke hade otur med muggen som Jeff visar, den läckte som ett såll för mig, kaffet rann liksom ut via gängorna när man lutade den. Köpte istället den som heter Termosmugg Thermos på clas ohlson för 199 och den är klockren! Eventuellt lite för bra, då inehållet är skållhett efter flera timmar...Den är i och försig ganska dyr, men den är värd varje krona.

• Little Ms Chatterbox

JEFF Menar du att det locket man dricker ur är en mugg eller att man "sippar" på själva locket? Jag är GBP opererad och kan inte dricka stora mängder fort så jag behöver lång tid på mig för att få i mig dricka. Det gör att morgon teet får följa med till bussen men på bussen är det lite otympligt att dricka ur en liten mugg. Jag vet att min klantighetsgrad ligger på *grasiös som ett kylskåp* på morgonen så jag ska inte försöka med liten mugg.

• Mattenörd

Jag har en sån från claes ohlsson och de är super. Det är ett ytterlock du skruvar av när du ska drdicka. Där under är ett innerlock med öppning i för att dricka. Så när du tar av ytterlocket har du en vanlig termosmugg, när du sätter på det håller det tätt som en termos.

• Jeff

Ser att Mattenörd hann svara :)

Ska tillägga att den har läckt en gång men det var jag som inte hade skruvat fast det inre locket ordentligt.

Hoppas du blir nöjd!

• Little Ms Chatterbox
    Lavish skrev 2012-08-17 09:42:05 följande:
    Undrar detsamma, jag prövade många termosmuggar innan jag gick över till att ha en liten termos istället. Uppenbarligen är termosmuggar gjorda för att ha i bilen stående upprätt och inte i skolväskan för den som ska till universitetsbiblioteket och plugga.
    Låter som om du har lärt dig det den hårda vägen
Svar på tråden En termosmugg som INTE läcker, var hittar man en sån?