• Anonym (snartmammatill2)

Kan inte få vaginal orgasm?

Är i 20-års åldern, snart tvårbarnsmamma. Min man och jag har jättebra sex, kommunicerar och är lyhörda gentemot varandra. Jag hade gett upp hoppet om att kunna få en vaginal orgasm innan jag träffade honom. Jag var ensam i 2 år innan vi träffades och under den tiden fick jag tid att lära känna min kropp och sexualitet. Men jag har ändå aldrig lyckats få en vaginal orgasm.. Har också väldigt svårt att få en klitorisorgasm medan vi har sex, har aldrig kommit genom oralsex heller. Detta känns så otroligt trist och vi måste alltid göra så jag kommer före vi har samlag eller så att är precis på väg att komma när vi börjar så kanske jag kan avsluta medan han är i mig och det är väldigt trevligt de gånger de fungerar. Jag försöker att inte spänna mig, prata med min man och vara tydlig med vad jag gillar. Har slutat sträva efter det för då kommer det nog aldrig hända.

Men vad är det för fel?? Nu är jag gravid och min sexlust större än någonsin och ändå händer inget. Ska jag ge upp? Kommer jag alltid ha svårt att få till en orgasm med min man och aldrig kunna få en vaginalorgasm? Vi ska i veckan testa en vibrerande penisring men jag känner inget hopp inför det, känns mest som en kul grej bara.

• Svar på tråden Kan inte få vaginal orgasm?
  • Sexolog Camilla

Hej.

Det är få som får orgasm genom vaginalsex. Klitorissex kan däremot ge orgasm. Genom att stimulera klitoris under vaginalsex kan du få orgasm när du har penetrerande sex. 

Klitorisollonet är den del av klitoris som syns på kroppen men kan vara för känslig för beröring, vissa är så känsliga så att en direkt beröring kan göra ont. Större delen av klitors sitter innanför kroppen. Från klitorisollonet går två klitorisben i kroppen, under och utmed blygdläpparna. Fokusera därför inte bara på klitorisollonet. Den större delen av klitoris som finns innanför kroppen går att stimulera genom att trycka, slicka, suga och trycka på. Olika sexställningar kan stimulera klitoris, prova dig fram!

Att experimentra med en vibratorring kan vara bra för att utforska kroppen. Alla är olika och det är upp till var och en att utforska vilken del av exempelvis klitoris som är skönast att stimulera. Lycka till!

Hälsningar
    Camilla    

Svar på tråden Kan inte få vaginal orgasm?