• hoppetrosan

Finskt kontantkort?

Jag ska tillbringa några månader i Finland under hösten, och vill då skaffa mig ett finskt kontantkort till min mobil för att på ett billigt sätt kunna hålla kontakten med familjen som är i Sverige.

Jag vet att Halebop har ett kontantkort som innebär att du får fria sms om du laddar kortet med en viss summa, finns det någon finsk motsvarighet? Det vore kanon om det finns något som innebär fria sms!

Någon som vet?

• Svar på tråden Finskt kontantkort?
  • hotten

vet bara att det finns kontantkort i finland men inte om de ger fria sms å dyl, du kanske kan leta på deras sidor på nätet? tex sonera , DNA,

• m00min

Dna prepaid finns väl ännu skulle jag tro. Sök på prepaid liittymä. Många operatörer har svensk hemsida då Finland ju är ett tvåspråkigt land. Sonera, telefinland, dna, saunalahti, elisa är några operatörer som finns.

• BuoBä

Även om det är fria sms så är det mycket sällan fria sms mellan olika länder, utan det gäller bara inom det egna landet. Samma med fria ringminuter. 

Norska Netcom har flera abonnemang som har samma priser i hela Norden, men jag vet inte om man kan teckna dem ifall man inte bor i Norge. Kan vara värt att kolla upp.  netcom.no/abonnement

• hoppetrosan
    BuoBä skrev 2012-08-17 13:57:26 följande:

Även om det är fria sms så är det mycket sällan fria sms mellan olika länder, utan det gäller bara inom det egna landet. Samma med fria ringminuter. 

Norska Netcom har flera abonnemang som har samma priser i hela Norden, men jag vet inte om man kan teckna dem ifall man inte bor i Norge. Kan vara värt att kolla upp.  netcom.no/abonnement

Jag vet att det kan finnas en risk att sms´en kostar till Sverige, det får jag kolla upp! Jag vet dock att när jag själv hade ovan nämnda Halebop-kontantkort, så smsade jag gratis till vänner och bekanta i Finland trots att jag befann mig i Sverige.
Svar på tråden Finskt kontantkort?