• Liselott 054

Single Follicle Single Embryo Transfer

Hej,

jag är 35 år och har fått ett barn via "vanlig" IVF på en känd privat fertilitetsklinik i Uppsala. När vi ville
    skaffa ett syskon på samma vis på samma klinik fick vi beskedet att vi inte kunde få flera biologiska barn, mina ägganlag var i det närmaste obefintliga. Vi blev dock erbjudna ett terapisamtal och fick tips om att man kunde adoptera eller göra äggdonation.

Som tur är har min goda vän A-S full koll på alla möjliga fertilitetsbehandlingar och hon föreslog att vi skulle kolla upp Copenhagen Fertility Center och deras behandling "Single Follicle Single Embryo Transfer".
    Jag och min man tog telefonkontakt med dem och fick ett behandlingsschema med så kallad låg stimulering.

Efter denna behandling som utfördes i samarbete med en svensk läkare i Solna hade jag plötsligt 5 äggblåsor som var mogna. Kontakt togs med Danmark och vi åkte ner till kliniken och de tog ut tre ägg. Två blev befruktade och ett sattes tillbaka. Jag är nu gravid i 20 veckan och allt ser helt normalt ut.

Ville bara dela med mig av detta för er som fått besked om att era ägganlag är slut för att AMH-värdet är myckety lågt. Mit AMH-värde var knappt mätbart men det gick ju bra ändå.

Ge inte upp!!

Liselott 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-17 14:55
    Ber om ursäkt för tryckfelsnisse, såg inte hela texten jag skrev när jag använde Firefox...

• Svar på tråden Single Follicle Single Embryo Transfer
  • An onym

Vad fint att du ville dela med dig och jättegrattis!

Vilken läkare hade du?

• Liselott 054

Hej, läkaren på CFC hette Svend Lindenberg, superbra och supertrevlig. I Sverige hade vi kontakt med en anna superbra läkare, Eva Svanborg.

Svar på tråden Single Follicle Single Embryo Transfer