• Anonym

Hemorrojder - Alcosanal vs Xyloproct

Jag har dragits med en hemorrojd i ca 4 veckor, den blommade upp i samband med lite för mycket torkande där bak med ett för grovt dasspapper. Första veckorna körde jag med Xyloproct, både salva och supp, men inget hände. Då provade jag Alcosanal, både salva och supp, men inget händer. Jag vet inte om dessa preparat hjälper över huvudtaget, men Alcosanal tycker jag endast har en smörjande effekt, och är jävligt kladdig och besvärlig att använda. Lägger man en smygare, så är kalsingarna fulla med Alcosanal. Det känns som man lika gärna kunde köpa en burk vaselin (mycket billigare) och smörja med, om det nu är smörjning man är ut efter, eller har jag fel? Ska jag återgå till Xyloproct, eller inte använda något?

Någon som har koll på detta?

• Svar på tråden Hemorrojder - Alcosanal vs Xyloproct
  • Erica80

Fortsätt med Xyloproct..
    Du kan gå till läkare o få recept oxå men det är typ som Xyloproct..

Hur e du i magen? Om du är minsta lilla hård så tar det skitlång tid att läka
    Har du bytt toapapper

• Anonym

Jag är inte hård i magen och jag försöker torka minimal, utan tar en dusch (när möjlighet finns). Min erfarenhet av Alcosanal är att den bara smörjer upp röven, utan att ha någon direkt läkande effekt, även om de påstår att den ska verka sammandragande och avsvällande. Om man vill smörja upp sig, så kan man ju använda vaselin. Jag får nog återgå till Xyloproct, hoppas att det ger med sig snart ..

• Vitaminmannen
    Man kan ju göra som jag som efter 1½ lidande och har provat ALLT! hittade ett enkelt och smärtfritt sätt att bli av med mina hemorrojder på 3 dagar. Berättar gärna mer och skickar information via mejl om man vill? Så slipper man förgifta sig med kortison och gör det på mitt naturliga sätt och behöver inte varken trycka upp något i baken eller duscha kallt eller ändra kosten som om sånt ens helt skulle ta bort problemet i svåra fall permanent.
    Jag berättar mer om man mejlar mig.
Svar på tråden Hemorrojder - Alcosanal vs Xyloproct