Vad gillar transor?
... skitdum och generaliserande titel. Jag vet. Förlåt.
Alltså, jag vet inte egentligen hur jag ska formulera frågan utan att missuppfattas. Kan väl börja med att förklara att jag själv räknas som transperson (är intergender, och mår absolut som bäst när jag inte ser ut som det kön jag är född till - ännu nöjdare om jag kan klä mig som det kön jag är född till, men SE UT som det motsatta till vad jag biologiskt är), så att det är väl inte fördomsfullt på så vis.
Jag liksom bara inte vet.
Man kan likna det lite mot hur jag, när jag var yngre, drogs till metal-rockare, men på något sätt fick för mig att jag för det första var alldeles för tråkig, och för det andra alldeles för dum, och antagligen inte hade NÅGOT gemensamt med dessa vackra människor. Snacka om att sätta krokben för sig själv - det är i alla fall exakt samma osäkerhet här. Ett slags "och vem fan är jag för dem?" tänk som helt och hållet trasslar till det för mig.
Finns det något speciellt sätt att hitta nån att bara snacka med? Är enormt ensam, känns det som. Vill nätverka, antar jag, men vet inte var eller hur.
Tja, det var min dumma fråga.