hellokill3r skrev 2012-08-18 11:54:04 följande:
Jag menar man får ju använda vibrerande dildos utan fara och där är det typ direktriktat mot livmodern.
Om man får använda vibrerande dildos råder det nog delade meningar om under graviditet och beror nog lite på hur ens graviditet ser ut.
Men, en dildo orsakar inte tiondelen av vibrationerna i kroppen som en kraftig massagestol orsakar. Då vibrerar hela kroppen och när jag använde en kraftig massagemaskin under min förra graviditet av ren desperation på grund av värk i höften märkte jag rätt tydligt att det INTE var poppis i magen. Och det är väl inte så underligt - har man huvudet inkilat i mitt bäcken är det inte så skönt om hela bäckenet vibrerar.
Som jag förstått det ska kraftiga helkroppsvibrationer undvikas dels för att det stressar fostret i senare delen av graviditeten (fast det sker inte i vecka fem), att det eventuellt kan ge tidig förlossning/missfall (det är vetenskapligt inte helt klargjort) och att kraftiga helkroppsvibrationer ökar belastning på ryggrad och leder (vilket nog inte är ett problem med just massage).