• Lollan1

Kattkyssar farliga?

Igår köpte jag några kattkyssar till min lilla hane. Letade efter något gott till honom och hon i djuraffären rekomenderade dem.

Ett tag efter att ha gett honom en, började han bete sig underligt. Han jamade nonstop och var uppenbart orolig. Sedan under kvällen/natten var han på toan tre gånger varav två gånger var jättelöst. Blev orolig, och då kattkyssarna var det enda utöver hans vanliga mat han hade fått sökte jag runt efter det.

Fick reda på att de en gång förbjudits pga att de inte kunde redovisa vad som var i dem, och att de ganska nyligen (?) hade kommit ut igen. Blev naturligtvis orolig.

Kan kattkyssar vara farliga på något sätt? Någon som varit med om något liknande?
    Det var verkligen inte min vanliga glada fina katt igår..

• Svar på tråden Kattkyssar farliga?
  • Ankan1984

Jag vet inte mycket om katter så jag kanske inte är rätt person å uttala mig men blev han dålig i magen så är det kanske onödigt att ge katten just dem? Oavsett om de är farliga eller ej kanske inte kissens mage mådde bra av dem. Prova med nåt annat gott kanske? Glad

• Selma1966

Ingen aning om vad kattkyssar är... men mina katter blir lätt dåliga av magen av ny kost som de inte är vana vid. Skulle tro att din katt inte tagit någon långvarig skada av det, men du bör kanske inte servera det igen eftersom katten inte tålde det.

• Lollan1
    Ankan1984 skrev 2012-08-18 12:55:58 följande:
    Jag vet inte mycket om katter så jag kanske inte är rätt person å uttala mig men blev han dålig i magen så är det kanske onödigt att ge katten just dem? Oavsett om de är farliga eller ej kanske inte kissens mage mådde bra av dem. Prova med nåt annat gott kanske? Glad
    Jag är bara glad för alla råd jag kan få oavsett :)

Ja jag skulle inte våga riskera att ge honom fler. Däremot är jag rädd om det skulle vara något allvarligare än "bara" dålig i magen.

Idag är han mer sig själv, men han är min lilla bebis (crazy cat lady-varning haha) så jag är ändå orolig eftersom de ändå förbjöds att säljas ett tag.
  • Lollan1
    Selma1966 skrev 2012-08-18 12:57:47 följande:
    Ingen aning om vad kattkyssar är... men mina katter blir lätt dåliga av magen av ny kost som de inte är vana vid. Skulle tro att din katt inte tagit någon långvarig skada av det, men du bör kanske inte servera det igen eftersom katten inte tålde det.
    Tack, jag hoppas att det bara är det. Är väl bara lättoroad :)

Nej jag skulle inte ge det igen. Finns andra godisar som han tål isf.
  • MissCat

Kattkyssar är vad jag vet inte farliga. Varför de togs bort förut var för att när de fiskade tonfisken så tog de ingen hänsyn till alla de delfiner som också fångades och maldes ner. Därför togs de bort. då delfiner är förbjudna att fiska. Så fick jag det förklarat för mig av en leverantör.

Svar på tråden Kattkyssar farliga?