• Anonym (Nyfiken)

Tandhygienister vad tjänar ni i lön ?

Vill studera vidare på universitetet och just tandhygienistprogrammet lockar . Ni får jättegärna beskriva ålder, lön, erfarenhet etc tack :)))

• Svar på tråden Tandhygienister vad tjänar ni i lön ?
  • Anonym (mamma.)

Också väldigt nyfiken då jag planerar söka till vårterminen Om jag fixar min mattekurs....

• Anonym

En vän jobbar som det och tjänar 16000 kr innan skatt. Hon jobbar inom folktandvården. 

• Anonym (mamma.)

Bara 16 000..innan skatt!Det var ju sämre än jag tjänar som us....Är hon nyutbildad?

• Anonym
    Anonym (mamma.) skrev 2012-08-21 17:35:36 följande:
    Bara 16 000..innan skatt!Det var ju sämre än jag tjänar som us....Är hon nyutbildad?
    2 år har hon jobbat. men jag kan tänka mig att det är lite bättre hos privattandläkare, kanske.

• Anonym (thyg)
    Anonym skrev 2012-08-21 17:24:29 följande:
    En vän jobbar som det och tjänar 16000 kr innan skatt. Hon jobbar inom folktandvården. 
    Det där kan inte stämma. När man diskuterar lön är det alltid heltidslönen före skatt som jämförs. Arbetar din vän deltid?

Jag har jobbat ca 3 år inom folktandvården och tjänar 23300 kr före skatt om jag arbetar heltid.
    Ingångslönen ligger omkring 22000 kr i min region och en bra bit över 16000 kr även i de landstingen som betalar sämst.

• Anonym (thyg)
    Anonym (mamma.) skrev 2012-08-21 17:35:36 följande:

Den uppgiften kan inte stämma. Några tusenlappar till ligger den genomsnittliga ingångslönen på.
  • Anonym
    Anonym (thyg) skrev 2012-08-21 17:52:08 följande:
    Det där kan inte stämma. När man diskuterar lön är det alltid heltidslönen före skatt som jämförs. Arbetar din vän deltid?

Jag har jobbat ca 3 år inom folktandvården och tjänar 23300 kr före skatt om jag arbetar heltid.
    Ingångslönen ligger omkring 22000 kr i min region och en bra bit över 16000 kr även i de landstingen som betalar sämst.

Hon arbetar heltid vad jag vet.