Så pinsamt - råkade skicka vänförfrågan till gammal pojkväns NYA TJEJ på facebook
Alltså, just nu gillar jag i inte alls fb och önskar att jag aldrig gått med... Anslöt mig ganska sent, för att jag till slut inte kunde motstå möjligheten att få leta upp lite gamla bekantskaper och läsa om deras nya liv (i hemlighet förstås ). I går kväll satt jag och läste lite på en gammal (riktigt gammal) pojkväns sida...Jag ser att han har gift sig och bestämmer mig för att titta lite närmare på fruns sida - DÅ händer det som inte får hända men som irriterande lätt händer när man pillar på sin iphone - jag råkar skicka iväg en vänförfrågan! VARFÖR kommer det inte upp en kontrollfråga: "Vill du verkligen bli vän med x?" som man kan bekräfta??? Jag tog förstås tillbaka förfrågan så snabbt jag bara kunde och nu sätter jag mitt hopp till att vederbörande inte har aktiverat mailfunktionen vid vänförfrågningar (vem har inte gjort det???) alternativt att det inte har hunnit gå iväg ett mail... Ser annars framför mig hur hon vänder sig till mitt ex mitt i fredagsmyset: "Konstigt, jag har fått en vänförfrågan från en tjej som jag inte känner...vänta nu, hon kommer ju från samma stad som du. Är det någon du känner igen?". Och sen tror mitt ex att jag ägnat de senaste 10 åren åt att sakna honom...