• Tova

Så pinsamt - råkade skicka vänförfrågan till gammal pojkväns NYA TJEJ på facebook

Alltså, just nu gillar jag i inte alls fb och önskar att jag aldrig gått med... Anslöt mig ganska sent, för att jag till slut inte kunde motstå möjligheten att få leta upp lite gamla bekantskaper och läsa om deras nya liv (i hemlighet förstås ). I går kväll satt jag och läste lite på en gammal (riktigt gammal) pojkväns sida...Jag ser att han har gift sig och bestämmer mig för att titta lite närmare på fruns sida - DÅ händer det som inte får hända men som irriterande lätt händer när man pillar på sin iphone - jag råkar skicka iväg en vänförfrågan! VARFÖR kommer det inte upp en kontrollfråga: "Vill du verkligen bli vän med x?" som man kan bekräfta??? Jag tog förstås tillbaka förfrågan så snabbt jag bara kunde och nu sätter jag mitt hopp till att vederbörande inte har aktiverat mailfunktionen vid vänförfrågningar (vem har inte gjort det???) alternativt att det inte har hunnit gå iväg ett mail... Ser annars framför mig hur hon vänder sig till mitt ex mitt i fredagsmyset: "Konstigt, jag har fått en vänförfrågan från en tjej som jag inte känner...vänta nu, hon kommer ju från samma stad som du. Är det någon du känner igen?". Och sen tror mitt ex att jag ägnat de senaste 10 åren åt att sakna honom... 

• Svar på tråden Så pinsamt - råkade skicka vänförfrågan till gammal pojkväns NYA TJEJ på facebook
  • doggy

Du kan ta tillbaka en vänförfrågan

• älskarminfamilj

Hahaha sorry att jag skrattar, det var väldigt roligt skrivet :P Har lyckats med en liknande sak en gång förut :)

• Majuni

Haha! det är väl inte förrän du bekräftar som mailet kommer?

• nile10

Haha! Krake! Nu går ditt ex där hemma och är stolt som en tupp för att han tror inte att du släppt taget om honom. Och anledningen till att du inte har gjort det måste ju vara för att han är en helt underbar människa och måste vars kung i sängen...

• Tova

En sak är säker, snokandet får hädanefter endast ske vid datorn där den här typen av misstag inte lika lätt kan inträffa!

• Tova

Det värsta är att han inte alls var någon särskilt trevlig människa - en sån där som man i efterhand tycker att man borde ha lämnat mycket tidigare (vilket ju inte hindrar att man är nyfiken på vem han har stadgat sig med : ))... Det retar mig att han eventuellt går runt och bröstar upp sig där hemma över sin oerhörda popularitet (ryser...)

• doggy

Det var ju exets flickvän hon skickat till ?

• sweetlife

Haha! Sånt som händer!

En gång så var jag inne och kollade på bilder på en tjej som mitt ex dejtat (eller iaf umgåtts med) på en annan internetsida... på nåt sätt var denna sida kopplad till facebook, och tydligen råkade jag trycka på "gilla" på en av dessa bilder helt ovetandes.. Lite pinsamt sen när jag gick in på min facebook-sida och såg att det första som kom upp var att jag hade gillat en av hennes bilder (man kunde dessutom se hela bilden på henne!) Tog bort det såklart och skämdes, och hoppas att hon inte kunde se det på nåt sätt... dessvärre har jag ju mitt ex på facebook så risken är ju ganska stor att han hann se att jag gillat hennes bild...   

• dawkins

Jag stör mig också på att man inte först får en fråga innan man gillar något eller skickar vänförfrågan etc. Man borde åtminstone själv kunna ställa detta in i sin profil, att man alltid ska göra en bekräftelse på det man gör på FB. Då skulle mycket av alla "missar" vi gör kunna förhindras.

Hur ångrar man en vänförfrågan? Spelar det någon roll egentligen, för mottagarna lär väl se detta i alla fall och det är just detta man inte vill.

Kan man styra vilka som ska se när man gillar något? Man kanske gillar något som man inte vill vissa för alla vänner?

• missmadde

Haha, vad hemskt!!! Exet tror nu att han är helt oförglömligt fantastisk  Just den grejen att råka skicka vänförfrågan till exets fru har jag varit rädd för, sååå pinsamt. Men jag hade inte tänkt på att nåt mail kunde gå iväg till henne, har bara tänkt på att kolla så jag inte vänförfrågat av misstag innan jag lämnar hennes sida. Förut var ju vänförfrågan i två steg så man slapp risken att klicka fel. Har själv råkat klicka gilla på okända vänners vänners foton, men det känns inte så illa när man ser misstaget direkt.

Svar på tråden Så pinsamt - råkade skicka vänförfrågan till gammal pojkväns NYA TJEJ på facebook