• Anonym (Rasmusen)

Lämplig klädsel för 14-årig tjej på bröllop ?

Har en 14-årig tös som ska på bröllop med sin mamma och vi har letat klänning -  och absolut vill hon ha axelbandslös klänning med värsta pushupen så det ser ut som två stora meloner som sticker upp. Det känns skitmärkligt, jag tycker hon är alldeles för ung att klä sig så och det passar väl dessutom inte på ett bröllop? Hon ser äldre ut en 14 ska jag väl säga. Fattar att jag inte kan få henne att sätta på sig en madickenklänning direkt men det måste ju finnas nåt emellan??

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Lämplig klädsel för 14-årig tjej på bröllop ?
  • ventilera mera

Vilken klädkod är det på bröllopet? Beror ju lite på om det är ett ganska casual bröllop, kavaj, eller om det är högtidsdräkt eller så... i den åldern börjar man väl bli såpass stor att man får kolla lite på det också.
    Det du beskriver skulle jag väl iofs inte anse att man som vuxen heller tar på sig som bröllopsgäst...

• Anonym

Håller med ovanstående att det inte heller skulle passa en vuxen på ett bröllop. Undrar också över klädkoden. Du får väl förklara för henne att den klänningen inte passar på ett bröllop utan att hon får välja en annan.

• Anonym (Rasmusen)

Det är ingen klädkod utan man får välja vad man vill men det finns väl ändå vissa gränser. Tack för input. Tyvärr tycker hennes mamma annorlunda.

• ventilera mera

För ett vanligt kavaj-bröllop skulle jag köpa (har en 14-årig bonusdotter och vi går ofta på bröllop då min man har en gigantisk släkt) nåt i den här stilen:

Dry Lake - Trudy Dress  Ax Paris - Grecian Embellished Drape Dress Dry Lake Nico Dress Beige Bubbleroom.se

Inte barnsligt, men inte så vansinnigt avklätt heller.

• Anonym

Är ¨man 14 år så bör man följa klädkoden någorlunda i alla fall. Så kavaj eller kosym så räcker en fin klänning som går till knäet. Om det är frack så är det balklänning.
    Vilken storlek har hon?

• Anonym
    ventilera mera skrev 2012-08-18 18:40:30 följande:

För ett vanligt kavaj-bröllop skulle jag köpa (har en 14-årig bonusdotter och vi går ofta på bröllop då min man har en gigantisk släkt) nåt i den här stilen:

Dry Lake - Trudy Dress  Ax Paris - Grecian Embellished Drape Dress Dry Lake Nico Dress Beige <a href=Bubbleroom.se" width="189" height="276" data-index="1" />

Inte barnsligt, men inte så vansinnigt avklätt heller.

fina klänningar även om den rosa ser för kort ut, på modellen verkar den sluta på låren.
  • Insatt

Låt henne ha den klänningen men med en snygg liten kofta eller sjal till. I kyrkan är det bara ursäktligt om bruden har bara axlar.

• ventilera mera
    Anonym skrev 2012-08-18 18:45:16 följande:
    fina klänningar även om den rosa ser för kort ut, på modellen verkar den sluta på låren.
    Jo, men modellerna brukar vara väldigt långa, och då blir såna klänningar i de flesta fall lagom på en normalllång person.
Svar på tråden Lämplig klädsel för 14-årig tjej på bröllop ?