• Callina

Om man bara vill göra naglarna EN enda gång, vad ska jag då välja?

Jag har inga snygga naglar men jag ska gifta mig om 2 veckor och funderar på om jag åtminstone ska fixa snygga naglar en gång, inte långa men lite över toppen i alla fall. Jag vill dock inte göra det fler gånger men jag tänker på att jag tex vill ha fina foton på våra händer med vigselringarna och så.

MEN, hur blir det när dom faller bort/går av?
    Gör det ont att göra naglar?
    Hur lång tid tar det?
    Vad kostar det?
    Kan dom göra naglar även om man har extremt! korta naglar nu?
    När bör jag göra dom, hur nära själva vigseln?

Någon ställe i Stinsen eller Sollentuna Centrum som kan rekommenderas?

Tack på förhand

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-18 19:50
    Jo jag undrade också vilken typ jag ska välja, det finns väl olika, gel eller akryl som jag har förstått det??

• Svar på tråden Om man bara vill göra naglarna EN enda gång, vad ska jag då välja?
  • niagara

Bio sculpture!! En gelé som är underbar! Inga fula plasttippar utan, om man väljer att förlänga, bygger en nagel anpassad efter varje unikt finger. Mjuk och följsam.

• Jellybeanbaby

Ska du gifta dig om 2 veckor bör du nog boka jäkligt snart. Gör inte naglarna samma dag som bröllopet.

• Callina
    niagara skrev 2012-08-18 19:52:24 följande:
    Bio sculpture!! En gelé som är underbar! Inga fula plasttippar utan, om man väljer att förlänga, bygger en nagel anpassad efter varje unikt finger. Mjuk och följsam.
    Funkar det även på superkorta naglar, som slutar under fingertoppen?
  • Callina
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-18 20:04:32 följande:
    Ska du gifta dig om 2 veckor bör du nog boka jäkligt snart. Gör inte naglarna samma dag som bröllopet.
    Ok - men måste jag göra dom lång tid innan? Jag hade tänkt några dagar innan. Kollar på www.expressnail.se/prislista-365268 och funderar på akryl med vit topp.

Känns det något?
  • CoolJen

Ett bra och billigt ställe som gör naglar finns i Sundbyberg, elenas naglar.
    Jag har gjort många olika typer av naglar och varit på flera olika ställen. Detta stället är det som varit bäst och trevligast.

Däremot skulle jag rekommendera att köpa ett paket lösnaglar om du bara vill ha en gång.
    Själv använder jag märket Kiss och har modellen real short, de fäster man själv, det går fort, det är billigt och det håller bra.
    Skulle nån nagel gå av så limmar man snabbt och enkelt på en ny.

Om man slår i uppbyggda naglar kan det göra mycket ont men har man lösnaglar så faller de i värsta fall bara av.

• Callina
    CoolJen skrev 2012-08-18 20:10:22 följande:
    Ett bra och billigt ställe som gör naglar finns i Sundbyberg, elenas naglar.
    Jag har gjort många olika typer av naglar och varit på flera olika ställen. Detta stället är det som varit bäst och trevligast.

Däremot skulle jag rekommendera att köpa ett paket lösnaglar om du bara vill ha en gång.
    Själv använder jag märket Kiss och har modellen real short, de fäster man själv, det går fort, det är billigt och det håller bra.
    Skulle nån nagel gå av så limmar man snabbt och enkelt på en ny.

Om man slår i uppbyggda naglar kan det göra mycket ont men har man lösnaglar så faller de i värsta fall bara av.
    Ok tack för tips, ser att det kostar 730 kr första gången där. Jag har ingen koll på vad som är bra priser (känns som jag är den enda i hela Stockholm som aldrig gjort naglar)

Jag kan inte tänka mig lösnaglar, det är för mycket annat att tänka på ang giftemålet och jag tror fasta naglar känns mer naturligt. Jag har haft långa naglar förut men då mina egna. Men tack för tipset.

Så det gör mycket ont då, är det hela tiden man har dom eller just bara när det är nygjort?
  • Knyttan

Det gör inte ont att bygga naglar, om man väljer gelé så kan det kan det typ sticka/ brännas lite i naglarna när man härdar dem i UV-ljuset, men det tar bara någon minut per nagel så det är inte så farligt. Har aldrig varit med om att slå i nageln så att det gör ont, men jag har inte så farligt långa?

• CoolJen

Nej det gör bara ont om du råkar slå i nåt.
    Gelénaglar gör dock ont när det härdar.

Iaf så är priset när man gör om naglarna billigast hos elenas(av de jag varit hos) och framförallt så är de trevliga.
    Däremot så har de olika kunskap de som jobbar där, resultatet blir detsamma men det kan skilja över 1 h i arbetstid.

Jag tycker du kan provköpa ett paket lösnaglar, kostar bara 100:-
    Jag har använt dem i flera år nu istället för att lägga en massa tid och pengar på att gå till salong

• hallongodis

Men vaddå gör ont? Varför tänker man ens den tanken? Det är inte direkt så att det är som att dra en axel rätt när den har hoppat ut led.. För DET gör ont! Varför en dra en parallell till ont och göra naglar? Jag fattar inte! Ok, när gelé materialet härdar kan det göra lite ont, men vafan, du överlever!

• Jellybeanbaby
    hallongodis skrev 2012-08-18 20:32:43 följande:
    Men vaddå gör ont? Varför tänker man ens den tanken? Det är inte direkt så att det är som att dra en axel rätt när den har hoppat ut led.. För DET gör ont! Varför en dra en parallell till ont och göra naglar? Jag fattar inte! Ok, när gelé materialet härdar kan det göra lite ont, men vafan, du överlever!
    Men du, alla har olika smärttrösklar i den här världen...
Svar på tråden Om man bara vill göra naglarna EN enda gång, vad ska jag då välja?