• Majrovan86

Alldeles för stort mått på magen i v 22 ?!

Många har sagt att jag har stor mage och idag mätte jag den, mest för skojs skull..

Imorgon går jag in i vecka 23 (22+0) och måttet visade 28 cm.. är inte det jättemycket??!

Lite orolig.. men ändå inte..

Någon mer som haft stort mått men allt varit okej liksom??

Mvh
    Majrovan       

• Svar på tråden Alldeles för stort mått på magen i v 22 ?!
  • sigrid73

Tror de är svårt att mäta magen själv. Har du verkligen mätt när du ligger ner från blygdbenet till livmoders överkant?

• Majrovan86

Jo, det är klart.. nog lättare för BM :D

Japp, när jag ligger är måttet på 27-28 cm  

• Orkide

Jag skulle inte oroa mig, inte fören BM säger något i alla fall.

När jag var gravid så sa alla till mig hur stor jag var, att det måste vara tvillingar. Men jag tror att folk glömmer bort hur stor magen blir under graviditeten och att vissa växer mer i början och andra i slutet och vissa i mitten :) Jag VET att jag inte hade en stor mage oavsett vad de på jobbet sa :)

• Majrovan86

Åh, tack för dina ord. :) Känns bra! Ska till BM den 3:e september och det är ju ganska snart , får se vad hon säger :D 

Tack igen! 

• Orkide

:) Lycka till nu under graviditeten och strunta i vad andra säger, njut njut njut :)

• PetraL
    sigrid73 skrev 2012-08-18 20:15:38 följande:
    Tror de är svårt att mäta magen själv. Har du verkligen mätt när du ligger ner från blygdbenet till livmoders överkant?
  • MrsC74

Fast det går knappt att känna själv hur man ska mäta och var livmodern slutar så det måttet är nog inget att lita på. Du behöver inte oroa dig.

Svar på tråden Alldeles för stort mått på magen i v 22 ?!