• Äldre 18 Aug 21:49
    3085 visningar
    4 svar
    4
    3085

    Ägglossnibgstest

    Hej.
    Jag undrar hur ett ägglosningstest fungerar. Eftersom min mens är så oregelbunden har jag svårt att bli gravid, då jag aldrig timar in min ägglossning. Jätte jobbigt.
    Så när kan jag testa mig? Direkt efter att mensen slutat?

    Tack på förhand// Jessica


  • Svar på tråden Ägglossnibgstest
  • Äldre 18 Aug 22:42
    #1

    Gör så att du skriver upp några månader när du har mens. Antagligen kommer du fram till att din cykel är ett visst antal dagar t.ex. 29-31 (med mensens första dag som dag 1). När du har kommit fram till hur lång din cykel är räknar du bakåt 14 dagar från när du beräknar att mensen ska komma. Sen börjar du testa ungefär då.

  • Äldre 18 Aug 22:49
    #2

    Åh tack så mycket!

  • Äldre 18 Aug 22:53
    #3

    Ingen orsak, hoppas att ni lyckas snartGlad

  • Äldre 22 May 10:28
    #4

    Samma problem här..
    Denna cykel gjorde jag så att jag började med Äl-test ca 5 dagar efter mensen tog slut, testade 1-2 ggr per dag. Tanken är att få fram lutealfasen och verkligen kära känna min kropp när jag har ÄL. Dessutom trodde jag att jag inte hade ÄL alls då jag har PCOS och är överviktig. Det visade nu pos på ÄL-testerna för en vecka sedan, så nu väntar vi på BIM. Förhoppningsvis så får vi inte veta när jag skulle haft mens. :P Men jag blev ÖVERLYCKLIG över att testerna visade att jag hade ÄL iaf, vilket de inte gjorde för ett par år sedan då jag testade. Har därav gått och trott att jag inte haft ÄL alls. Håll tummarna för oss, vi har försökt i 7 år, med ett sent MF i v20 och ett tidigt i v 6. :) LYCKA TILL!!

Svar på tråden Ägglossnibgstest