• escada85

Förminska ring.

Hej.

Jag har lämnat in en ring för förminskning, den måste förminskas ganska mycket, och undrar om det är någon som vet vad som händer med "resterna" av ringen då jag inte har sagt att jag vill göra den tjockare eller så. Jag kom på denna fråga när jag var på väg hem. Kan inte ringa och fråga då guldsmeden har stängt några dagar.

Är det någon som vet hur detta går till? Får jag som kund tillbaks resterna eller behåller guldsmeden dem? 

• Svar på tråden Förminska ring.
  • Ingridsmamma

Jag har förminskat ringar och då har jag fått det som blivit kvar, tror man kan använda det om man senare vill förstora den eller en annan ring.

• Gabzan

Jag ska oxå förminska min ring. Bara en strl men den åker av bara jag torkar händerna på handduken så det måste göras. Jag undrar förutom fet du skriver om ifall dom drar av på priset för förminskningen om dom behåller guldet. Vet du hur det ligger till? Har du fått nån prisuppskattning?

• kimi90

När jag förminskade mina två ringar fick jag inget tillbaka

• escada85

Jag hoppas verkligen jag får tillbaks det som blir över. Det var en ring jag fick efter min mamma som jag själv ska använda till vigselring nästa år. 

Jag återkommer med resultat när jag får tillbaks ringen. 

• Thema

När jag fick min ring förminskad så knackade de in den och då blev det ju inte mindre guld i den, så det beror nog på hur mkt den ska minskas

• Like holiday

Min man förminskade sin ring väldigt mycket då han gått ner en hel del i vikt. Guldsmeden knipsade av ringen och den lösa biten fick vi med hem.

• biologic

Ja, det beror på vad det är för typ av ring och hur den skall förminskas (genom att man trycker ihop den eller tar ut en bit guld). När vi tar ut guld så skickar vi alltid med kunden den överblivna biten. Ring och be om att få med den?

• escada85

Igår fick jag tillbaks ringen. Dom hade klippt av den och satt ihop den. Jag blev väldigt glad då jag fick behålla den avknippsade delen =D

Svar på tråden Förminska ring.