Ni som fött barn med lite hår..
har en dotter på snart 7månader som har så gott som inget hår på huvudet än :) så jag undrar när fick era barn hår på huvudet ? :)
har en dotter på snart 7månader som har så gott som inget hår på huvudet än :) så jag undrar när fick era barn hår på huvudet ? :)
Alla mina barn har haft hår. Men min kusins barn har fötts helt flintis. Båda fick hår vääldigt sent. Dom hade som tunn tuppkam mitt på huvudet med hår långt upp i 3 års åldern sen började det växa även på sidorna.
Nu är dom 14 resp 5 år och har det tjockaste hår jag sett. 14 åringen har som en hjälm med hår på huvudet och när han är hos frissan så suckar hon nästan för att han har såå mycket hår som ska klippas=). 5 åringen har nu page men mörkt vackert tjockt hår även hon=)
Vi har tre barn.
Förstfödda hade otroligt lite hår, såg flintis ut första 18-24mån.
De andra två hade hår när de föddes och lite lagom med hår.
Idag har förstfödda flintisen jättefint hår, bättre än lillasyster som hade mera när hon föddes.
Okej :) då vet jag att det kan dröja ett tag till! hon har enart några fjun på huvudet o lite mera bakom båda öronen men synns ju knappt men det är en början! :)
Min brorsdotter var nästintill flintis ännu när hon var 1½ år men nu när hon är 6 år har hon långt, ljust hår. :)
Mitt kusinbarn föddes flintis och är nu vid 2 år fortfarande bara lite fjunig. Det kommer mer och mer undan för undan. :)
2 år började det komma på riktigt :)
Runt 1,5-2 år fick min son hår. Nu är han fyra och har sjuuukt tjockt hår
Tack för svaren :)
min förstfödda dotter hade intem ycket hår vid födseln utan det kom när hon va runt 2 år,
samma sak med tvillingarna som nu är 11 månader, dom har fortfarande inte mycket hår, får se när det dyker upp på dom =)
ska även bli kul att se hur mycket hår bebis som ligger i magen har när h*n kommer i februari
Mitt andra barn hade inte mycket hår när han föddes. När han var omkring 9 månader började han få lite mer hår även om det var tunt och spretigt. När han var ca 15 månader gammal snaggade vi honom med trimmern och efter det blev det mer fason på hårväxten.
Min äldsta son föddes flint (smeknamen var skalman, skalle-pär och fling-kalle), och började få lite, lite hår när han var ca 10 mån.
Mina äldsta hade i princip inget hår. De är nu 4,5 resp 2 och tvååringen har väldigt kort fortfarande. Stora har vi klippt några gånger, men det är fortfarande en hel del babyhår som är kvar.
Jag själv var också i princip flintis som nyfödd och idag har jag oerhört tjockt hår som går långt ned på ryggen och växer som ogräs minst sagt..:)
Mitt tredje barn föddes med lite, lite hår, det började komma mer och mer när han var runt 1 år.
Alla dom andra har haft hår när dom fötts. Barn nummer två hade mest. Barn nummer 4 hade så vitt att han såg skallig ut, fast han inte var det.
2 barn, håret började växa vid 1-1,5års ålder :)
verkar lite som att de tar ett tag med dom som fötts med väldigt lite hår innan de börjar växa :P
Vår son hade typ ingenting värt att kalla hår/frisyr eller kalufs förrän nu vid 2 års ålder ;)
Blir nog lite samma sak med dottern...hon är rätt skallig med, 6 mån nu.. :)
Sonen var i princip kal på huvudet när han föddes, det var han fortfarande vid 3,5 år först då började det växa lite
Vår son föddes som Skalle-Per...En pappa i föräldragruppen frågade oss om vi hade rakat vår son... Hans hår började växa när han var runt 10 månader, och då tog det verkligen fart. Nu är han 3 år och har nästan löjligt tjockt hår. Ser ut som en Monchichi fast blond om vi inte trimmar ofta...
Min dotter har inte mycket hår, hon är snart 1. Det har börjat växa lite men är fortfarande väldigt tunnt =)
Jag hade också jättelite hår som bebis, men har idag jättetjockt hår =)
Det är endå skönt att man inte har enda bebisen utan mycket hår! :p medan de finns såna barn som ser ut som dom skulle ha peruk :) har dock bara sett två såna som haft massor :)