• anoninea

Hon klipper inte sitt barns tånaglar! Äckligt!

Jag har en bekant som vi umgås med ibland, våra barn leker tillsammans.
    Denna person är väldigt mån om att allt skall vara rent runtomkring denne men när det kommer till hygienen så verkar det inte vara lika viktigt.

Jag har börjat notera att denna personen inte klipper sitt barns tånaglar.
    De var väääldigt långa, så äckligt! Jag kunde lätt se hur långa de var utan att  jag granskade dem.

Det samlas ju så mycket smuts där under nu när det är sommar och barnen springer barfota ute, jag tycker att naglarna är en av de första sakerna man klipper för att hålla sig hygieniskt ren.

Hur noga är ni med era barns naglar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hon klipper inte sitt barns tånaglar! Äckligt!
  • Anna Paulita

Mycket. Långa naglar på tår och händer hos barn är äckligt.

• Anonym

Ibland går tiden fort och rätt som det är har naglarna vuxit ut. Menar du att hon är en dålig förälder för det? Då känner jag många sådana föräldrar. Men skulle aldrig starta en tråd för det. Söker du kanske efter fel hos henne, varför, vad är anledningen till det? Det skulle vara en tråd och diskutera kring.

• viseversa

Jag klipper mina barns tånaglar va var annan vecka. Då tycker jag dom är för långa. Fingernaglarna klipper jag oftare. Mina ungars naglar växer som ogräs och ibland tar jag fram saxen och klipper naglarna på alla tre=)

• anoninea

Nej denne person är ingen dålig förälder på grund av detta givetvis ;) Jag vill bara se lite hur andra tänker och gör, denne personen är väldigt mån om att ha det städat och rent omkring sig men verkar inte bry sig om hygienen. Jag tycker att det är äckligt att inte klippa naglarna, barnets naglar var väääldigt långa.
    Jag tycker att det ser ovårdat ut när barn har väldigt långa naglar, det är snuskigt.

• viseversa
    anoninea skrev 2012-08-19 10:22:02 följande:
    Nej denne person är ingen dålig förälder på grund av detta givetvis ;) Jag vill bara se lite hur andra tänker och gör, denne personen är väldigt mån om att ha det städat och rent omkring sig men verkar inte bry sig om hygienen. Jag tycker att det är äckligt att inte klippa naglarna, barnets naglar var väääldigt långa.
    Jag tycker att det ser ovårdat ut när barn har väldigt långa naglar, det är snuskigt.
    Men påpeka det då. Det hade jag gjort. Oj vad långa tånaglar han har. Är du inte rädd att han ska skada sig?

Det hände nämligen min bror son ung han var väääääldigt dålig på att klippa tånaglarna trots att jag tjatade på honom att det var äckligt.

En dag sprang han upp för en trappa slant på trappsteget så nageln fastnade på kanten och hela nageln slets av helt. Blääää.

Det tog tid innan den växte ut och än i dag är den bucklig. men nu är han väldigt noga med att hålla dom ansade och fräscha!
  • Anonym (Äckligt!)

Usch vad äckligt! jag klipper alltid mina egna och mina barns naglar innan de blir allt för långa.
    Jag tycker nog allt att det bevisar att man inte är en engagerad förälder om man låter barnen ha dålig hygien, långa naglar osv. då kan man inte vara så engagerade i hur ens barn har det eller ser ut för den delen heller, nä usch för långa naglar.

Svar på tråden Hon klipper inte sitt barns tånaglar! Äckligt!