• PetraK

Någon som frågat BM om amning + nikotinfritt snus (onico)

Slutade snusa för två år sen, inga problem, har inte snusat sen dess, mer än Onico vid fest.
    Men för två månader sen fick jag barn och nu är jag så sjukt sugen på snus. Onico skulle funka alldeles utmärkt, men jag vill veta att det inte är någon fara alls att snusa det samtidigt som man ammar!

SÅ; är det någon som frågat sin barnmorska om man kan amma och snusa Onico samtidigt? (Och vad fick ni för svar?)

Är SÅ tacksam för svar :)

• Svar på tråden Någon som frågat BM om amning + nikotinfritt snus (onico)
  • asatantrosa

Det är inga giftiga ämnen i onico, varför skulle det påverka amningen? Snusar själv choice som innehåller mynta och kryddor. Har hört att onico är dåligt för tänderna eftersom det innehåller stärkelse (socker).

• PetraK

Tänkte för att det är växtbaserat. Men jag sökte runt på nätet lite och e-ämnena verkar det inte vara något med, så det är nog ingen fara.
    Det var majsstärkelse i onico förut, men dom har bytt ut det mot havre- och kakaostärkelse eller något sånt nu, så det ska vara bättre. Fast det är kanske fortfarande inte bra.
    Smakar choice som riktigt snus?
    Onico enbär och Göteborgs rapé är nämligen väldigt lika!

• asatantrosa

Nej det smakar typ kryddor men jag gillar det ändå :P smakade onico för ett tag sedan, det är verkligen mer som riktigt snus så om de tagit bort majsstärkelsen kanske det vore något. Är nämligen så sjukt sugen på snus senaste veckan!!

• PetraK

Okey, ja men vad jag förstog så hade dom forskat på det där för att få fram något bättre...

Svar på tråden Någon som frågat BM om amning + nikotinfritt snus (onico)