• Anonym (Linda)

    Har ni känt igen någon från verkliga livet i en (anonym) tråd?

    Efter att ha läst en tråd där jag till en början var helt säker på att den var skriven av min brors ex-fru, men där den fortsatta diskussionen visade att så inte var fallet, började jag fundera på hur ofta någon blir igenkänd bland trådarna på FL. Både anonyma och icke-anonyma, men i vilket fall där medlemmen inte lämnar ut så pass mycket info om sig själv att han/hon enkelt går att identifiera.

  • Svar på tråden Har ni känt igen någon från verkliga livet i en (anonym) tråd?
  • Anonym

    Nej, inte kännt igen någon vare sig via nick eller anonym.

  • Anonym

    Nej men jag har blivit igenkänd av en släkting. Därefter har personen som kände igen det jag skrivit kopierat av det, sparat i ett dokument och skickat till folk h*n känner. Kanske blir även den här texten kopierad och inklistrad i ett dokument och visat för andra  

  • Anonym

    Jag blev igenkänd i ett annat nick, barnens pappa skrev ut allt o försökte använda emot mig i rätten...

  • Anonym

    En gammal "vän" har enbart kommenterat i alla trådar jag skapat och skrivit i.
    Jag vet inte om hon vet att jag kommit på henne, men inget jag bryr mig om. Hon har fått reda på saker som jag önskar att hon inte visste, men hon är ett avslutat kapitel. 

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-19 12:17:45 följande:
    En gammal "vän" har enbart kommenterat i alla trådar jag skapat och skrivit i.
    Jag vet inte om hon vet att jag kommit på henne, men inget jag bryr mig om. Hon har fått reda på saker som jag önskar att hon inte visste, men hon är ett avslutat kapitel. 
    Hon använde flertalet olika nick med, men det var inte så svårt att komma på att det var hon.
  • MajaVira

    Jag har läst en tråd som handlade om mig, kändes lite märkligt. En kompis ringde mitt i natten och ville bli hämtad - 8 mil bort. Eftersom sambon var bortrest och jag var ensam hemma med sonen så kunde jag ju inte hjälpa henne, efter fjärde telefonsamtalet från henne stängde jag av telefonen... Dagen efter dök det upp en anonym tråd där hon vräkte ur sig hur hemsk hennes "så kallade kompis" uppfört sig, som inte ville skjutsa hem henne.

  • plastkotte

    Nej det har har jag inte. Men har märkt av fenomenet här på FL när en anonym skapar en tråd och andra anonyma helt plötsligt vet exakt vem ts är eller vem tråden handlar om, tycker det är lite konstigt. Oftast så skriver ts aldrig ens vilken del av sverige det gäller men det vet andra ändå tydligen. Konstigt det där!

  • Anonym (Jodå)

    Jag känner igen en person på sättet hon skriver och vad hon skriver om. Ibland roar jag mig med att läsa om hennes liv här, det är ganska underhållande då jag vet att det ser inte direkt ut så som hon beskriver det här...  Det hjälper inte att vara anonym när någon väl har snappat upp ditt sätt att skriva. Det är så lätt att man använder vissa uttryck om och om igen, använder versaler eller tecken och symboler på ett visst sätt.  

  • Momat

    Nej, men däremot har någon annan trott sig känna igen mig i en tråd här. Hon spred ut att det var jag som skrivit tråden, vilket det inte var. Det var lite jobbigt faktist...

  • Anonym (ja)

    Jag har kännt igen både min svägerska och hennes ex här och då har det handlat om vårdnadstvist och anmälningar som han gjort till soc. Har försökt att ge lite anonyma råd också eftersom det inte varit så lätt i verkliga litet.

    Roligast var hur hennes ex beskrev min man som han tyckte "la sig i". Visade det dock inte för maken eftersom det bara hade gjort allt ännu mer infekterat.

  • gbgumman

    Japp det har jag. Skitjobbigt att läsa. Vet saker jag inte borde veta. Känns tungt att bära ibland.

  • AMC80

    Nej jag har inte känt igen någon jag känner.

    Jag kände däremot igen en som startade en anonym tråd om en barnfråga eftersom jag skrivit i samma vänta barn-tråd tidigare. Men jag vet inte vem det är i verkligheten, bara vilket nick som gömde sig bakom anonym i den tråden.

  • Anonym

    När min man skriver känner jag igen det även om han är anonym:)

    Och sen har jag känt igen någon annan person också.

Svar på tråden Har ni känt igen någon från verkliga livet i en (anonym) tråd?