• Anonym (Bröst)

Ni som har stora (naturliga) bröst...?

Hur såg era bröst ut efter graviditet och amning? Blev de mycket hängiga?

Skriva gärna hur stora bröst ni har också.

/Orolig

• Svar på tråden Ni som har stora (naturliga) bröst...?
  • Veladis

Vad räknar du som "stort"?

Jag hade innan graviditeten bh storlek 75-80 C/D beroende lite på fabrikat och utformning av bh:n. Under amningen av dottern pendalde jag mellan DD och F-kupa. Efter första barnet har jag nu 80DD, en smula hängigare, men inte mycket. Lite mjukare, inte riktigt lika fylliga, men förändringen var inte jättestor. Nu är jag gravid igen, och tuttarna sväller över min DD-kupa..
    Vet inte vad det ska sluta den här gången, men inga bristningar och sådant har jag fått hittils...

• Frishta

Jag har 85D i bh-storlek. De har alltid varit hängiga men efter Dominic hänger de desto mer men inte så farligt...

• Teskedsmamman

Har 85D i start men efter första barnet kom jag ner i C, ska bli intressant och se hur det blir efter 2:an nu... upplevde brösten lite "tunnare" efter barnet men kände ändå igen brösten så det var nog inte så stor skillnad.

• Anonym (Bröst)

Veladis- D-kupa och uppåt antar jag.

Jag har börjat märka av gravitationen redan nu och hatar verkligen hur brösten ser ut, tycker inte att det är skönt heller för de kläms liksom när de hänger. :suck:

• Anonym (Stora?)

Jag har stl 85 G-H (beroende på tillverkare) och jag har haft samma storlek och form på mina bröst sen jag var 15 år. Enda skillnaden är att de blir fastare när jag ammar. Jag har fått 4 barn som jag ammat i 1 år var! Större/mindre?? Jag har inte sett skillnad!

• Frishta

Anonym (Stora?)

Oj! Jag visste inte ens att det fanns den storleken. Mamma har DD och det trodde jag var största storleken. _Jag_ har problem med att hitta bhar, måste du specialbeställa alla dina då?

• Anonym (Stora?)

Köper väldigt sällan bh pga av detta men det ska finnas en special affär i Stockholm i gamla stan. Vet inte säkert det är fel ände av Sverige för mig Sen finns det 1 affär i Karlstad där jag köper mina, har glömt vad affären heter men jag vet vart den ligger Det går att få tag i det blir endel letande men jag har ju 1 butik jag kan handla i iallafall! Värre är det till min mamma hon har 100 HH och det finns det inte många av!!

• Anonym (Bröst)

Frishta- det brukar finnas upp till iaf F i mer välsorterade underklädesbutiker, men på tex Lindex, H&M, kappahl m.m. så slutar de vid betydligt mindre storlekar.

• Frishta

Okej! Jag går aldrig in på underklädesaffärer. Var in en gång för att köpa en amningsbh, gick på över 800:- Jag smet ut med svansen mellan benen.
    Så ibland får jag tag på bh på H&M så använder jag den tills den går sönder... Nu däremot unnade ja mig t.o.m. 2 st (på rean) sen så fanns det inga mer C(=

• Anonym (Stora?)

Frishta: Ja du inte är det billigt jag köpte 2 innan jul och de gick på 1100:- men jag brukar passa på när jag är där!

Svar på tråden Ni som har stora (naturliga) bröst...?