Hon påstår att hon älskar mig
Min fru säger att hon älskar mig, men på senare tiden har jag blivit mer tveksam. Vi gör inget tillsammans, sitter mest och kollar på varsin TV (ja vi har två) eller sysslar med nåt annat på olika håll. Vi har också slutat lägga oss samtidigt, något vi alltid gjorde förr. När jag vill vara lite mer närgången är hon inte direkt avvisande, bara väldigt neutral. Och hon ger inget tillbaka. Sex ska vi inte ens tala om...
Jag har frågat om det är nåt särskilt, men hon säger att allt är normalt och att hon fortfarande älskar mig och att det nog bara är lite trötthet. Hon har t o m nån gång sagt (med skämtsam ton men ändå) att om jag vill ha mer sex kanske jag ska skaffa en älskarinna...
På det hela taget känns inte förhållandet särskilt seriöst längre och för att vara ärlig är jag inte så värst ledsen. Känner heller ingen attraktion till henne längre. Hade vi inte varit gifta och haft barn hade jag nog sagt tack och adjö idag. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.
Om hon är seriös med att jag ska hitta en älskarinna är väl det en lösning men jag vet inte om jag vill ha det så, även om hon accepterar det. Det tråkiga blir ju att barnen drabbas. Vi bråkar nästan aldrig så det skulle inte bli nån direkt "lättnad" för dem att vi skiljer oss. Vet inte riktigt hur jag ska göra.