• Anonym (snusaren)

Sluta snusa , behöver stöttning

Hej. Jag vet inte om denna tråd egentligen skall ligga under "missbruk" eller här då den kommer att beröra två punkter.. Men jag gör ett försök. Jag är en tjej på 23 år som snusat i ca två år. Jag har nu bestämt mig att sluta imorgon. Jag behöver lite tips och råd hur jag ska hantera både de fysiska och psykiska besvären som kommer uppstå? Vad ska jag förvänta mig, både ur en negativ och positiv synvinkel? Det andra som jag vill ha hjälp med är att jag under hela mitt liv lidit av så kallad " migrän med aura". Anfallen kommer inte så ofta. Men är så fruktansvärda att jag nästan dör av huvudvärk och illamående. Jag är nu livrädd för att migränen skall komma oftare i och med att nikotinet försvinner ur kroppen. Någon som har någon erfarenhet av detta? Jag är verkligen livrädd för mina migränanfall och hatar dem över allt annat. All hjälp mottages med glädje.

• Svar på tråden Sluta snusa , behöver stöttning
  • MittNyaLiv

Mitt tips: Tvärsluta. Trappa inte ner. Tugga sockerfritt tuggummi då suget kommer. 
    Jag har varit snusfri nu i ca 1 månad tror jag efter att ha snusat i 10 år. 

• MittNyaLiv
    MittNyaLiv skrev 2012-08-19 19:51:58 följande:
    Mitt tips: Tvärsluta. Trappa inte ner. Tugga sockerfritt tuggummi då suget kommer. 
    Jag har varit snusfri nu i ca 1 månad tror jag efter att ha snusat i 10 år. 
    Och angående anfallen vet jag inte. Prata med en läkare. 

• tilj75

Köp massor med olika sorters tuggummi. Det går bara man vill. Har själv slutat röka och snusa, varit storkonsument, för sex år sen. Det går!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • Anonym (slutat)

Hej! Slutade den 15/5 efter ca 15 års snusande. Första 3-4 dygnen var inte så kul, men sen blev det väldigt snabbt bättre, rent fysiskt. Kan fortfarande bli sugen, men inte mer än att jag kan känna mig stolt över att ha lagt av.
    Jag körde med Onico (nicotin och tobaksfritt "fusk-snus"), och det tror jag var min räddning. Funkade hur bra som helst till morgonkaffet :) Inte så svårt att lura hjärnan.
    Onico slutade jag med för bara ett par veckor sedan.
    Jag fick lite ont i magen och huvudet andra dygnet, abstinens antar jag.
    Lycka till och kämpa på, det är det värt! och hoppas det ordnar sig med migränen!
    PS: Jag peppade mig med att räkna timmar jag varit utan när det kändes tungt! :)

Svar på tråden Sluta snusa , behöver stöttning