• Anonym (kalas)

Knappt några svar på kalasinbjudan!

Kanske inte riktigt passar här men jag vill va anonym.

Jag har planerat för sonens kalas jätte länge. Detta är första gången som han kommer ha ett för sina kompisar på förskolan så jag tänkte slå till med något speciellt. Då det var semestertider på förskola så gav jag inbjudan till en fröken där ungefär 2 månader innan sista anmälningsdagen så att man ska ha gott om tid på sig. Hon skulle lägga dom i allas fack.

Dagen efter så frågade jag henne om hon hade lagt dit alla och det hade hon. Det dröjde länge men inga svar. Till slut så började vi fråga om alla verkligen hade fått dom. Då hade tydligen någon tagit undan alla inbjudningarna och lagt dom på en hylla. Men då sa dom att dom skulle dela ut dom direkt. Dessutom att vi skulle få adresser till alla som hade slutat under sommaren. Jag ringde då upp alla som hade slutat och frågade per telefon istället.

Fortfarande inga svar som kom. Idag var sista dagen för svar och endast 3 stycken har svarat. Det var dessutom dom jag hade ringt och som inte ens visste om sist dagen. Alltså har 11 stycken inte ens hört av sig. Vi har ju dessutom frågat på förskolan och ALLA har fått inbjudningar.

Jag som ALLTID har varit jätte noga att svara i tid till alla dom andras. Dessutom alltid varit jätte noga med att välja paket till dom andra barnen och så får vi fasen inget jävla svar. Tacka gudarna att han är så liten att han inte förstår själv. Men jag sitter just nu med tårar i ögonen och är jätte ledsen för att jag har planerat världens finaste kalas och så kanske det inte ens kan bli av då ingen kommer. Att man inte ens har respekten att skriva ett NEJ om man nu inte kan komma.

Som sagt så vet jag inte ens vad jag vill med detta. Kanske mest bara skriva av mig.

• Svar på tråden Knappt några svar på kalasinbjudan!
  • fortsätt paddla

Folk är förbannat dåliga på att svara... kan lova att du inte är ensam om detta. Och nu har det varit sem tiden för att sedan bli " att börja jobba stress". Lite sämre förutsättning för svar.
    Kan lova att sonen inte kommer att bry sig, det blir nog en bra dag ändå. Och fler kalas blir det.
    Ett tips till nästa gång, be om en adresslista på dagis och skicka inbjudningskorten. Då vet du säkert att dom kommer fram...

• Anonym

Är du säker på att inbjudningarna kommit fram. Låter ju konstigt att ongen svarat.. Hoppas att det löser sig. Kram

• MajaVira

Det är ju väääldigt tidigt att lämna ut inbjudningarna två månader i förväg, hade väl räckt med två veckor?

• Anonym (kalas)

Vi frågade på förskolan och alla har fått sina denna veckan. Alltså i måndags, tisdags. Dessutom ringde jag också. Det sjuka är att på alla andra kalas har nästan alla varit med. Alltså runt 14 ungar. Nu är det 2 nej och 1 ja. Så jävla besviken. Det jag har planerat tror jag dessutom att det måste vara ett visst antal barn för att det ska bli av.

• Dodis

Oftast när det gäller barnkalas brukar man ju höra av sig om man INTE kan komma. Är du säker på att de har förstått att de ska svara att de KAN komma?
    Kram och hoppas ditt barn får ett fint kalas.

• Anonym

Det är väldigt knivigt det där med kalasinbjudningar, man kan inte skicka ut inbjudningskorten för tidigt men inte heller för sent och ändå är man inte garanterad att alla kommer ihåg att lämna besked.

• Anonym (kalas)

Anledningen till att jag var ute i god tid var för att ingen av barnen var där under ett par veckor. Alla hade ju semester. Så att alla skulle kunna få.

• Anonym

Trist. De som svarat har de svarat ja då? I så fall kan det ju bli något roligt litet mysigt i alla fall.
    Men ja, det är dålig stil att inte svara, det är enkelt att ringa en snabbis eller skriva att det tyvärr inte funkar då.

• LiteniAugusti

Kan du kontakta flera föräldrar, och fråga om dom fått inbjudan? Det låter ju inte som om de hade någon lätt väg till sina mottagare.

Det vore ju himla synd om både födelsedagsbarn, gäst, och dig själv (inte minst) om en del av inbjudningarna missats. 

• Anonym (kalas)

Det stod klart och tydligt OSA på korten. Jag kan inte alls planera detta om jag inte vet hur många som kommer. Dom måste ju veta det på stället vi ska.

Dessutom om alla fick den här veckan så borde man ju höra av sig direkt. Jag hör alltid av mig antingen samma dag vi får den eller kanske dagen efter.

Svar på tråden Knappt några svar på kalasinbjudan!