Knappt några svar på kalasinbjudan!
Kanske inte riktigt passar här men jag vill va anonym.
Jag har planerat för sonens kalas jätte länge. Detta är första gången som han kommer ha ett för sina kompisar på förskolan så jag tänkte slå till med något speciellt. Då det var semestertider på förskola så gav jag inbjudan till en fröken där ungefär 2 månader innan sista anmälningsdagen så att man ska ha gott om tid på sig. Hon skulle lägga dom i allas fack.
Dagen efter så frågade jag henne om hon hade lagt dit alla och det hade hon. Det dröjde länge men inga svar. Till slut så började vi fråga om alla verkligen hade fått dom. Då hade tydligen någon tagit undan alla inbjudningarna och lagt dom på en hylla. Men då sa dom att dom skulle dela ut dom direkt. Dessutom att vi skulle få adresser till alla som hade slutat under sommaren. Jag ringde då upp alla som hade slutat och frågade per telefon istället.
Fortfarande inga svar som kom. Idag var sista dagen för svar och endast 3 stycken har svarat. Det var dessutom dom jag hade ringt och som inte ens visste om sist dagen. Alltså har 11 stycken inte ens hört av sig. Vi har ju dessutom frågat på förskolan och ALLA har fått inbjudningar.
Jag som ALLTID har varit jätte noga att svara i tid till alla dom andras. Dessutom alltid varit jätte noga med att välja paket till dom andra barnen och så får vi fasen inget jävla svar. Tacka gudarna att han är så liten att han inte förstår själv. Men jag sitter just nu med tårar i ögonen och är jätte ledsen för att jag har planerat världens finaste kalas och så kanske det inte ens kan bli av då ingen kommer. Att man inte ens har respekten att skriva ett NEJ om man nu inte kan komma.
Som sagt så vet jag inte ens vad jag vill med detta. Kanske mest bara skriva av mig.