• Anonym (Trådstartaren)

Hur bjuda in till trekant?

Lite bakgrund: jag kvinna lever tillsammans med min man, vi har haft ett förhållande i drygt 10 år. Vi har det fantastiskt bra; kan tala om allt, har fantastiskt sex och är båda öppna med vad vi tycker, tänker och fantiserar om.

Vi har länge pratat om att ha en trekant och plocka in någon utomstående. Kommer säkert i framtiden att både testa en kvinna till så väl som en man till.

Nu till själva frågan: på en fest i somras träffade vi en mycket trevlig man. Samma ålder som oss, samma intressen och personlighet som min man -de kom väldigt bra överens. Han var charmig och attraktiv (liknande fysik som oss; smal och vältränad) och så fort mannen gick på toa så flörtade vi med varandra. Lyckades dock aldrig hamna i enrum med honom.

Han verkade lite förvånad med att flörten fortsatte när mannen också var med, men avvisade det inte helt. Av vibbarna att döma hade han kanske kunnat tänka sig vidare kontakt med oss... frågan är - hur gör vi nu?

Detta är en väns vän, men det kommer nog tyvärr dröja innan vi springer på varandra spontant. Vad kan man göra för att snabba på det hela?

Och nej - vi vill inte träffa någon främling över internet utan känner båda att vi vill hitta någon IRL som vi vet att vi funkar ihop med innan något sexuellt kommer på fråga.

Om du hade varit denna mannen, hur hade du helst sett att vi gjorde? Har du haft någon liknande upplevelse - hur gjorde ni då? 

• Svar på tråden Hur bjuda in till trekant?
  • Anonym

Gå inpå vistaprint och tryck upp en inbjudan och skicka med posten;) nä det är väl bara att fråga

• Ozzy30
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2012-08-19 21:38:28 följande:
    Lite bakgrund: jag kvinna lever tillsammans med min man, vi har haft ett förhållande i drygt 10 år. Vi har det fantastiskt bra; kan tala om allt, har fantastiskt sex och är båda öppna med vad vi tycker, tänker och fantiserar om. Vi har länge pratat om att ha en trekant och plocka in någon utomstående. Kommer säkert i framtiden att både testa en kvinna till så väl som en man till. Nu till själva frågan: på en fest i somras träffade vi en mycket trevlig man. Samma ålder som oss, samma intressen och personlighet som min man -de kom väldigt bra överens. Han var charmig och attraktiv (liknande fysik som oss; smal och vältränad) och så fort mannen gick på toa så flörtade vi med varandra. Lyckades dock aldrig hamna i enrum med honom. Han verkade lite förvånad med att flörten fortsatte när mannen också var med, men avvisade det inte helt. Av vibbarna att döma hade han kanske kunnat tänka sig vidare kontakt med oss... frågan är - hur gör vi nu? Detta är en väns vän, men det kommer nog tyvärr dröja innan vi springer på varandra spontant. Vad kan man göra för att snabba på det hela? Och nej - vi vill inte träffa någon främling över internet utan känner båda att vi vill hitta någon IRL som vi vet att vi funkar ihop med innan något sexuellt kommer på fråga. Om du hade varit denna mannen, hur hade du helst sett att vi gjorde? Har du haft någon liknande upplevelse - hur gjorde ni då? 

Tja! Har aldrig vågat fråga ett par men det är min största fantasi, att ha sex med ett par... Lycka till!
  • Anonym (fråga bara)

Jag och min fru började prata om att bjuda in en bekant till oss som var singel och som vi umgicks mycket med och som oxå sov över ibland när han tatt någon öl. Han var bäst bekant med min fru och vi kom fram till att hon helt enkelt skulle fråga honom. Så en kväll när han var här gick jag och plockade undan lite och hon frågade honom om han ville följa med henne och lägga sig. Han nappade inte då men sov över i gästrummet. Några dagar senare frågade hon honom om han kunde tänka sig att ha en trekant med oss, och det var något som han funderat på oxå, så helgen efter hände det. Vi hade alla en härlig natt och morgon. Därefter träffades vi nästan varje lördag och umgicks först med middag film och sedan sex. Efter ett tag blev det lite längre uppehåll, och nu träffas vi bara lite då och då. Var nog ett halvår sedan sist. Så mitt råd är att bara fråga. Tror många fantiserar om detta.

• Anonym

Adda honom på fb och börja prata lite med honom där, känns naturligt... sedan kan ni ju se vad som händer.

• Anonym

Men det där man funderar är väl just att det är en väns vän... och man vill kanske inte att det kommer ut efteråt. Eller bli konstig stämning om det inte skulle bli något. Skulle vi väl ligga känns det som en lättare sak att skämta bort i efterhand.

Facebook ska vi nog testa dock, det var ett bra tips.

Men egentligen skulle man ju bara vilja träffas för en öl först och se vad som händer. Jobbigt! Vill bara att det ska bli av på en gång. Nu bums.

• Anonym
    MickeN1973 skrev 2012-08-20 23:33:32 följande:
    Din man kan väl ta ett snack med han?

Jo... fast då måste de ju träffas. Eller prata via facebook. Och åtminstone som jag fattat tror jag att det skulle kunna vara lättare att som kvinna fråga mannen om han vill ligga, än om det är mannen som ska fråga en annan man om han vill vara med den första mannens fru... Även om det är hennes fantasi från början.

Eller? Någon annan som vill berätta hur de gjorde?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-21 22:21:19 följande:
    Jo... fast då måste de ju träffas. Eller prata via facebook. Och åtminstone som jag fattat tror jag att det skulle kunna vara lättare att som kvinna fråga mannen om han vill ligga, än om det är mannen som ska fråga en annan man om han vill vara med den första mannens fru... Även om det är hennes fantasi från början.

Eller? Någon annan som vill berätta hur de gjorde?
    Jag har frågat en av mina bästa vänner om han vill vara med på en trekant, och det tyckte han skulle bli kul, så vi ska bara hitta en helg som det passar att han kommer hit, så ska frugan få sig en överraskning. Vi brukar träffa par, men hon har pratat mycket om att hon skulle vilja bli överraskad med en extra kille, så snart ska hon få sin önskan uppfylld!
  • Anonym (tjej)

Hade tur den gången jag och min sambo fick till det. Tjejer verkar lätt attraheras av mig även innan dom vet om att jag är bi, så den gången var det en tjej i "gänget" som helt enkelt sa att hon ville ha trekant med mig :/ Jag svarade jag bara "Visst, ska fråga sambon." och sen när hon och jag var ute ett tag efter så bara hängde hon med hem.. smsade killen och frågade om jag fick ta hem henne och det var ok för honom så då blev det så :) Nu blev hon tillsammans med en av våra killkompisar tyvärr så blir inget mer där.. hoppas väl hitta någon ny tjej efter att bebis kommer... min sambo tycker inte det känns bra med trekant nu när jag är gravid, även om jag är tusen gånger mer sexsugen nu och det hade suttit jäkligt bra med en trekant...

• Anonym

Vill männen böga ihop tror du?

• Anonym
    Ozzy30 skrev 2012-08-19 22:53:02 följande:

Tja! Har aldrig vågat fråga ett par men det är min största fantasi, att ha sex med ett par... Lycka till!
    Tjena! Din fantasi är min verklighet Skrattande
  • Ozzy30
    Anonym skrev 2012-08-24 14:06:34 följande:
    Tjena! Din fantasi är min verklighet

Om det finns några damer eller par här så kanske det går att ordna ;)
Svar på tråden Hur bjuda in till trekant?