• Anonym (besviken)

Lekplatsen/Heron City

Idag skulle min 5 åring ha sitt efterlängtade kalas på Lekplatsen på Heron City (typ ett lekland). Vi hade beställt ett pannkakskalas där de även fick glass och 3 timmars lek. Man betalar 150 kr/person.

Jag är höggravid så min man åkte dit och mötte upp hennes 12 kompisar. Och nu börjar helvetet.

Personalen låter alldeles för många barn komma in, alltså andra betalande barn, trots att max antal personer redan var överskriden. Barnen fick köa överallt för att kunna leka därinne, toaletten var smutsig och självklart låång kö även dit. Personalen glömde duka fram servetter, glas och bestick. De ställde fram 1 kanna med saft till 13 barn, inget vatten och inget att dricka till vår dotter som har diabetes (min man fick springa och köpa). De dukade inte av så det var fullt med skräp när de skulle äta glass. Kalasbarnens föräldrar och min man fick springa och servera, duka av, fylla på etc. 

Vi hade tagit med tårta då personalen sagt att det gick bra. De ställde fram tårtan i påsen, la ett par tallrikar i rummet..Inget att dricka (trots att barnen blir väldigt varma när de leker på ett sånt ställe), inga muggar och inga skedar. Min man sprang igen runt och dukade av, dukade fram, fixade det som fattades...

Det var så trångt att vuxna människor snubblade över stolar, barn slogs och grät. det var katastrof! Barnkalaset slutade 30 min innan tiden var ute. Vi fick ringa föräldrarna och be dem hämta sina barn. Det var varken säkert för barnen eller roligt då de inte kunde leka pga att det var för mycket folk.

De utlovade godispåsarna gavs inte ut. Hälften av barnen hade gått hem, den andra hälften fick när min man sa till...

Personalen hade alldeles för mycket att göra, men jag blir så arg att de ändå lät barn fortsätta komma in. Tänk på brandsäkerheten. Hur roligt är det att betala en massa pengar när servicen är skit rent ut sagt? Min man hade sagt vad han tyckte och ändå krävde de honom på fullpris. Jag blir så arg att jag kokar. Deras ursäkt var att det är eid (eller hur det nu stavas) - muslimernas högtid där de bla gör roliga saker med barnen. Men är det fullt så är det fullt, anser jag.

Jag har försökt få tag på chefen, men givetvis så svarade ingen. Jag har även mailat och hoppas att chefen ringer upp i morgon. Så här får det verkligen inte gå till. Hur tänker de?

Hur skulle du agerat/reagerat? 

• Svar på tråden Lekplatsen/Heron City
  • Lufsan

Krävt pengarna tillbaka! Vad betalade ni för egentligen. Nej fy! 

En dag i sänder.
  • Anonym

De borde ge er lämplig kompensation, tex minst hälften av era pengar tillbaka samt ett presentkort på ett nytt besök till ert barn och även varsitt till barnets gäster. Så gör man om man vill ha nöjda kunder och gott rykte.

• Anonym (besviken)

Det är så jag också känner. Dels anser jag att man inte kan ta ut fullpris när kalaset var så misslyckat pga hur de gjorde (personalen) samt så är jag så besviken att kalaset blev misslyckat för alla barn (och föräldrar).

• Anonym (Mimi)

Reklamera tjänsten via mail eller "snigelpost". Skriv om er upplevelse, precis som du gjort i ts. Givetvis ska du ha någon slags kompensation, då tjänsten du betalat för inte motsvarade det som utlovades.

• Colisa
    Anonym (Mimi) skrev 2012-08-19 23:12:23 följande:

Reklamera tjänsten via mail eller "snigelpost". Skriv om er upplevelse, precis som du gjort i ts.

Ni kan ju även göra detsamma i lokala tidningen...
Svar på tråden Lekplatsen/Heron City