• Blivande mamma 74

Underhållsbidrag; ändras summan med åren?

Jag undrar om man skriver på ett avtal på underhållsbidraget som ena förälder betalar till boende förälder ska man skriva ett tidsbegränsad datum t, ex ett år eller om summan är oförändrad fram till att barnet har fyllt 18 år?

• Svar på tråden Underhållsbidrag; ändras summan med åren?
  • Blivande mamma 74
    hellokill3r skrev 2012-08-19 22:53:35 följande:
    Gå via försäkringskassan få löser de det åt er.

Jag har frågat men de svarar inte på frågor gällande bidraget utan stödet om pappan inte betalar.
  • hellokill3r
    Blivande mamma 74 skrev 2012-08-19 22:55:59 följande:
    Jag har frågat men de svarar inte på frågor gällande bidraget utan stödet om pappan inte betalar.

Det gör de visst, de kan hjälpa till att räkna ut hur mycket pappan ska betala i underhållsbidrag, inte underhållsstöd.
  • Blivande mamma 74
    hellokill3r skrev 2012-08-19 23:05:15 följande:

Det gör de visst, de kan hjälpa till att räkna ut hur mycket pappan ska betala i underhållsbidrag, inte underhållsstöd.

Har du fått hjälp med det, eller nån du känner? Jag ringde de och hon som svarade sa att mallen som finns på hemsidan är bara som en extra service de har men de hjälper inte att räkna ut hur mycket han ska betala. Inte heller fick jag hjälp med ett par frågor jag hade för att underlätta att jag själv fyllde i mallen:/
  • hellokill3r
    Blivande mamma 74 skrev 2012-08-19 23:11:33 följande:
    Har du fått hjälp med det, eller nån du känner? Jag ringde de och hon som svarade sa att mallen som finns på hemsidan är bara som en extra service de har men de hjälper inte att räkna ut hur mycket han ska betala. Inte heller fick jag hjälp med ett par frågor jag hade för att underlätta att jag själv fyllde i mallen:/

Konstigt! Min väninna fick hjälp via dem.
  • Blivande mamma 74
    hellokill3r skrev 2012-08-19 23:12:31 följande:

Konstigt! Min väninna fick hjälp via dem.

Det kanske beror på vem man pratar med?
  • hellokill3r
    Blivande mamma 74 skrev 2012-08-19 23:17:41 följande:
    Det kanske beror på vem man pratar med?

Det kan nog vara så, om du fick en handläggare som var dålig.. Prova ring igen! Annars kan kanske familjerätten ha nån schablon/mall man kan ta hjälp av.
  • Haxered

Får ni mer isf. När jag frågade så var det 1 summa (som för den delen har varit samma hela tiden), o ville man ha mer så skulle jag komma överrens med barnens pappa ( o han går inte med på det, trots att barnen är hos mig heltid)

• Singelmamma10

Har samma problem. Min dotters pappa träffar inte henne alls. Vi skrev ett eget avtal så han betalade mer första 10 månaderna med tjat sen blev det fk. Dom kunde inte göra något för mig heller utan skulle fått gå via familjerätten. Orkade inte. Hoppas det löser sig för dig

Svar på tråden Underhållsbidrag; ändras summan med åren?