• Anonym (Blödis)

Kraftig blödning vid samlag

Behöver hjälp från er alla för att höra om det är någon som har samma problem som jag.. Började i sommras med att jag hade mensblödningar från å till i ca 6 veckor, ibland med feber och ofta med magont. Träffade en ny kille och när vi hade sex så blödde jag kraftigt. Och det var inte mensblödning utan rent blod, och då menar jag MYCKET blod..Detta hände varje gång..Jag börjar blöda efter kanske 3-4 min..Vi fick alltid avbryta och gå på toa. Efteråt blödda jag lite, men det slutade alltid. Fick komma till läkaren som antydde på hormoniella förändringar i min kropp, fick börja om med p-piller (efter ett år) Det blev lite bättre mot vintern, blödde kanske 2 av 5 samlag..
    Nu har det börjat om igen! Blöder väldigt mycket under varje samlag! har inte alls ont under sexet och känner aldrig när jag börjar blöda..

Någon som varit med om liknade? Väldigt psykiskt påfrestande måste jag säga, för både mig och min partner! Kändes som att läkaren bara viftade bort det medans jag kände på mig att det var något allvarligt..

Hjälp någon!?

• Svar på tråden Kraftig blödning vid samlag
  • Cinnalinna

Har de testat dig för klamydia??? Om inte bör det göras omgaende!

• Anonym (oxå blöd.)

Gå till ngn annan läkare, speciellt om du upplever denna som nonchalant! Har upplevt samma problem. Det kan faktiskt vara allvarliga diagnoser just när det gäller kontaktsblödning (som det kallas vid samlagsblödning). Kräv att de tar cellprov eller annan mer genomgående undersökning (om det inte är gjort), inte bara skylla på hormonerna. Sänder en styrkekram

• Anonym (Blödis)

Jag har tagit alla prover som finns , utom cellprover.
    Någon som vet något som kan lindra blödningarna? någon samlagsställning osv?
    Lider verkligen av att inte veta om jag blöder eller inte vid sex, det blir ju sällan helt genomfört när jag väl har samlag...

• skinny

Här har du en till!
    Jag hade det problemet för några år sedan. Blödning vid samlag samt att jag lätt drog på mig infektioner i underlivet, typ katarr och liknande. Valsade runt hos den ena läkaren efter den andra till slut besökte jag en barnmorska på mvc. Hon konstaterade snabbt att min livmodertapp var skrovlig och lättblödande och att detta gick att åtgärda med en operation där de bränner av det yttersta ytskiktet så att ny frisk hud kan växa fram. Jag gjorde detta och besvären försvann. Nu har de tyvärr börjat komma tillbaka lite och det är lite otäckt nu när jag är gravid. Men jag var helt symptomfri i säkert tre år minst.
    Värt att kolla upp kanske?

• Anonym (Blödis)

Skinny!

Jag har inte tagit några cellprover faktiskt, och är av någon anledning livrädd att göra det!! Det är som att jag känner på mig att det är där problemet ligger...
    Hur länge tog läkningen som var tvungen att ske?

• grabbmamman linda

Cellprovet behöver du inte va rädd för, och inte heller om det skulle visa sig att du har cellförändringar. Det har jag haft för några årsedan och opererades för det. Känndes INGET varken efter operation eller vid efterkontroller.

• skinny

TS:
    Jag hade inte några cellförändringar utan det var vid en vanlig undersökning som min bm upptäckte detta. Jag har för mig att det tog ett par dagar innan jag slutade att blöda/flytningar efteråt. Och sedan fick jag nog inte ha samlag på ett par veckor.

Svar på tråden Kraftig blödning vid samlag