• Ametz

Bästa återfuktande endagslinser (kontaktlinser)

Då optikern sa att jag hade lite torra ögon så rekomenderade hon mig starkt att ha återfuktande linser.

Men kollar man på tillex lensway så finns det ju så mkt att välja på, så därför undrar jag vilka
    Endagslinser som är återfuktande som ger mest valuta för pengarna?

Vad har ni testat, är det några ni kan rekomendera eller kanske avråda ifrån?

• Svar på tråden Bästa återfuktande endagslinser (kontaktlinser)
  • katalysator

Men... Rekommenderade inte din optiker ett märke när han/hon sa att du behöver återfuktande linser?

Focus Dailies Aqua Comfort funkade superbra på mig i alla fall.

• Kristina 341

Det är individuellt vilka endagslinser du är bekväm med, men jag kan rekommendera Aura 1 Day som är väldigt billiga hos Lensbase och kommer med en nöjdhetsgaranti, så du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd.R&L Vision - Aura 1 Day 20-pack

• Duckan

Jag har Proclear 1 day. Den är en bra återfuktande lins säger min optiker.

• Kristina 341
    Duckan skrev 2013-04-11 15:38:23 följande:
    Jag har Proclear 1 day. Den är en bra återfuktande lins säger min optiker.
    Aura 1 Day kostar mindre än Proclear 1 Day och känns i min erfarenhet ungefär lika bekväma som Focus Dailies/Aquacomfort plus.

För  att nämna ett par obekväma linser. Dailies Total1 funkade inte alls för mig. Ögonen blev torra och obekväma och jag kunde inte ens ha inne linserna en timme. Men alla ögon är ju olika, så kanske dom passar för någon annan.
  • Maria 434

Jag har 1-day Acuvue moist, de tycker jag fungerar jättebra. Sitter framför datorn hela dagarna och vi har väldigt torr luft på kontoret, men det fungerar riktigt bra med linserna ändå.

• Faile
    Maria 434 skrev 2013-07-17 14:55:52 följande:
    Jag har 1-day Acuvue moist, de tycker jag fungerar jättebra. Sitter framför datorn hela dagarna och vi har väldigt torr luft på kontoret, men det fungerar riktigt bra med linserna ändå.
    Har också dessa och de funkar jättebra.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Kristina 341
    Maria 434 skrev 2013-07-17 14:55:52 följande:
    Aura ADM ska tydligen funka lika bra som Acuvue Moist och man får pengarna tillbaka om de är obekväma. Kanske värt att prova Aura ADM då dom är rätt mkt billigare än Acuvue Moist? 
Svar på tråden Bästa återfuktande endagslinser (kontaktlinser)