• ulle85

Hur "namnar" jag nappen?

Idag va vi på första inskolningsdagen. Fick info att vi ska namna kläderna. Det är inga problem. Har köpt lappar som ska strykas på. Men hur namnar ja nappen? Finns ju namnnappar man kan köpa men känns onödigt dyrt... Så tips nån?

• Svar på tråden Hur "namnar" jag nappen?
  • Duckan

Men hur förvaras den eftersom du tänker namna den? Köp en permanent tusch och skriv initialer?

• ulle85
    cbordner skrev 2012-08-20 13:56:54 följande:
    Spritpenna med initialer på utsidan av nappen?

Då får de bli de
  • ulle85
    Duckan skrev 2012-08-20 13:57:26 följande:
    Men hur förvaras den eftersom du tänker namna den? Köp en permanent tusch och skriv initialer?

Dom förvaras i en korg som alla barn har varsin på sin plats där dom har ytterkläderna.
  • Duckan

Okej det är bra. Frågar för att när min tjej var liten insåg jag en dag att de satte alla nappar i samma burk. Tyckte det var skitäckligt rent ut sagt.

• La Lola

Köp tunt bomullsband, trä genom något hål o sy ihop? Går ju att skriva med textilpenna på då.

Men ska nappen förvaras på barnens hylla ser jag ingen mening med att märka den.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • ulle85
    Duckan skrev 2012-08-20 14:01:56 följande:
    Okej det är bra. Frågar för att när min tjej var liten insåg jag en dag att de satte alla nappar i samma burk. Tyckte det var skitäckligt rent ut sagt.

Oj ja de förstår ja, inte direkt fräscht :-\ Nä dom har varsin korg va ja har förstått...
  • vivla

Kan va bra ifall de släpper napparna här och där, barnen alltså ;)

La Lola skrev 2012-08-20 14:03:57 följande:
    Köp tunt bomullsband, trä genom något hål o sy ihop? Går ju att skriva med textilpenna på då. Men ska nappen förvaras på barnens hylla ser jag ingen mening med att märka den.

• La Lola
    vivla skrev 2012-08-20 15:44:46 följande:
    Kan va bra ifall de släpper napparna här och där, barnen alltså ;)
    Fast de har väl inte napparna hela tiden?
  • Duckan

Lola, vår fsk har blivit jätteslappa med nappandet, ofta som de små har nappen i ute på gården t.o.m.

• La Lola
    Duckan skrev 2012-08-20 15:59:46 följande:
    Lola, vår fsk har blivit jätteslappa med nappandet, ofta som de små har nappen i ute på gården t.o.m.
    Jösses!
  • MammaBella

Jag köper "retro" nappar som dom kallas på förpackningen, tror det är eska sen så syr jag en namnlapp kring handtaget.

• vivla

Nej men om man har fyra-fem små med napp så är det lätt att de viftar bort dem :) sen våra "stora" som sovit med napp (2åringar) gick själva till sitt fack och hämta napparna varje dag.

La Lola skrev 2012-08-20 15:56:12 följande:
    Fast de har väl inte napparna hela tiden?

• vivla

S för att tillägga, våra små sover på golvet och dt är bäddat och förberett innan de ska sova så skickar man in dom allt eftersom de ätit klart och tvättat händerna så de hamnar allt som oftast inte på sin egen säng lr med sin egen napp. Dock har vi inte namnade lappar utan än så länge är det få med napp och de som har, har olika

La Lola skrev 2012-08-20 16:16:50 följande:
    Jösses!

• Ann Lee

Jag märker alltid napparna med PoPs märkpenna, som är avsedd att märka kläder med. Tycker att det funkar bra, och brukar inte slitas bort annat än när man kokat nappen.

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Zirap

Jag hittade aldrig någon märkpenna som fungerade på nappar. Det möttes bort jättefort. Därför använde vi klister-namnlappar. Visst kändes det lite onödigt dyrt, men det blev den enda och bästa lösningen för vår sons nappar.

Svar på tråden Hur "namnar" jag nappen?