Kjellgren skrev 2012-08-20 19:12:10 följande:
Överdosera fluor är inte så enkelt, speciellt som de ska ta tabletten i samband med måltid som jag antar innehåller mjölk (mjölken binder fluoret). Jag antar att de delar ut fluortabletter som är på 0,25 mg, det motsvarar fluormängden i kopp te ungefär fick jag lära mig en gång i tiden.
Just att dela ut små doser fluor har man frångått på de flesta håll, effekten är för det mesta försumbar.
Fortsätt att borsta med fluortandkräm, en liten klick, som sonen inte behöver skölja bort, bara spotta ut. Vill ni kan ni när han blir äldre skölja med fluor, det ger en betydligt bättre effekt i princip helt utan biverkningar.
Kjellgren, också tandläkare
Med nuvarande ny forskning från Harward ska vi inte andvända fluor överhuvudtaget,
det både bevisat sänker IQ samt har andra skadeverkningar på både tänder o kropp
det är dags o gå ifrån denna inlärda ålderdomliga "Crude medicinering" även om den som starkt gift dödar karies,
vi har borstat med Fluor fri tandkräm från Kingfisher eller Urtekrams
(dom har även en barntandkräm)
under långtid tid och har aldrig haft vitare tänder inga hål eller antydningar till det ,
grundregel se till att se över orsaken istället för skadan,
ett balanserat PH värde i kroppen kan göra stor skillnad samt normal god munhygien
och naturligtvis undvika sockret etc,
länk till Harward studien finns i artikeln, det talar för sig själv !
www.svd.se/nyheter/inrikes/fluor-i-dricksvattnet-kan-ge-cancer_498843.svd
www.reuters.com/article/2012/07/24/idUS127920+24-Jul-2012+PRN20120724