• viochdu

Träningsvärk i magen och värk i ryggen. Ni som är gravid? Har ni kände ni så INNAN BIM

Är på ÄL+8 idag och idag har jag haft som träningsvärk i magen. Inte i tjejmagen utan nedan för revbenen och sen neråt. Ja i hela jäkla magen. Har verkligen spänt och levt och även gjort ont i ryggen.

Sen har jag även pga av träningsvärken känns mig som en ballong om magen. Men den har inte sett svullen ut. MEN jag har känt mig som jag käkat en hel ko, gjort 100 situps och rensat 60 land på ogräs ståendes böjd neråt..

Har verkligen inte gjort ngt i helgen som kan fått mig att känna så här. Jag har klippgräset , på en åkgräsklippare :)

Någon som har några bra svar?

-Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 26/8 -Vi längtar-
  • Svar på tråden Träningsvärk i magen och värk i ryggen. Ni som är gravid? Har ni kände ni så INNAN BIM
  • Millan91

Känner precis som dig!
    Har "träningsvärk" i magen, ont i ryggen, massa vattniga flytningar, men inte trött eller illamående.. Får ont vid sex och har känt på tappen..
    Har inte heller gjort något egentligen, men känner ändå såhär. 

• viochdu
    Millan91 skrev 2012-08-20 16:27:35 följande:
    Känner precis som dig!
    Har "träningsvärk" i magen, ont i ryggen, massa vattniga flytningar, men inte trött eller illamående.. Får ont vid sex och har känt på tappen..
    Har inte heller gjort något egentligen, men känner ändå såhär. 
    Det har gått till och från hela dagen idag. Men inga andra symptom över huvudtaget. :(

När du BIM?
    -Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 25/8 -Vi längtar-
  • Millan91

Har oregelbunden mens som pendlar mellan 32-38 dagar, så dag 38 är på tordag. 

• viochdu
    Millan91 skrev 2012-08-20 16:51:08 följande:
    Har oregelbunden mens som pendlar mellan 32-38 dagar, så dag 38 är på tordag. 
    Okej, får väl se va det blir av det här... Lycka till
    -Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 25/8 -Vi längtar-
  • Millan91

Jo, hur känner du dig annars då?

• viochdu

Känner ingenting. Eller bröt ihop vid frukosten igår med min sambo och störtjöt över ingenting. Men känns lite tidigt.... Annars inget. Kan inte riktigt placera värken heller.

• Millan91

Nja, just nu känner jag typ ingenting.. Fortfarande träningsvärk i magen, mycket vattniga flytningar och är lite svettig. Men det är allt och tror mer på att mensen kommer snart :(  Men har iofs varit inställd på det hela tiden. 
    Har du känt på din tapp? 

• viochdu

Jag når inte min tapp. Då min sitter välsigt högt upp alltid. Du? Förlåt om jag låter kort i svaren men skriver från mobilen :)

• Millan91

Har känt min.. Den sitter väldigt lågt och är mjuk, ganska fuktig och så.. Vilket enligt många sidor är tecken på ÄL, tycker det är konstigt då jag ska ha mens om typ 3 dagar..?! 

Det är helt lugnt :)

• sockerblomman

Är också på ÄL+8 idag, molande känsla i magen och väntar spänt på att få testa! Jag har BIM om en vecka.. :)

• sockerblomman

Har dock inget bra svar på din fråga.Glad

• Millan91

Härligt med någon mer, spännande är det!
    Pratade igår med min sambo när vi skulle lägga oss. Han tittade på mig och berättade lite om hur hans dag varit, att han nog ska få löneförhöjning, att han är glad över att vara tillbaka till jobbet osv. Sen helt kläcker han ur sig; Älskling, visst skulle det vara mysigt att ha en bebis mellan oss nu? Tänk dig en liten i din mage som vi bara få längta efter och sen mysa med varje dag.

Jag tappade typ hakan, visst, vi har pratat om barn sen länge, men aldrig har han sagt något liknande!
    Men idag är känslan inom mig mer att det är mens på G. 

• sockerblomman

Kommer den så är det snart ägglossning ingen.. :) tänk positivt! Dessutom är det inte kört förrän mensen har kommit, men magkänslan brukar oftast stämma, för mig i alla fall. Hoppas att den inte kommer! ;)

Härligt att han sa så, det finn inget större eller mysigare än att få barn! Lycka till!

• Millan91

Ja, precis! Men jag är ganska inställd på att mensen kommer ändå. Vet ej varför, men det känns så.
    Har någon av er andra ont i ljumsken/låren? 

• Millan91

Ja, därför är jag mer inställd på mens än att det skulle vara en bebis. Bara att vänta på mensen.

• sockerblomman

jag brukar inte känna något någonstans förrän mensen sätter igång, då blir det riktigt illa molande där nere i magen... hoppas på att jag slipper det nu några månader Tungan ute

• Leonis

Jag tror jag har har nitblödning, kommer bara lite blodflytningar när jag kissar, men inget i trosorna mellan varven. Typ lite ljust slemmigt blod på pappret. Jag ska har min mens på lördag.

Jag är inte så insatt i ÄL och BIM osv, är BIM när man beräknas få mensen?

Andra tecken jag har eller kan tror mig har är att jag är typ kissnödig hela tiden, jag går från tok varm till att frysa, är väldigt känslosam (typ nästan gråter när jag ser barnvagnar, barn osv) , har lättare mens värk men inget blod kommer (mer än de lilla lilla när jag kissar, som är mer flytning). Men framför allt har jag en känsla, klump i magen, en känsla jag inte kan sätta fingret på, en pirrig klumpig känsla...

Nu väntar jag spänt på fredag, lördag så man ska kunna testa sig och hoppas på ett plus

Svar på tråden Träningsvärk i magen och värk i ryggen. Ni som är gravid? Har ni kände ni så INNAN BIM