• cilla1990

Någon som har studerat på Påhlmas handelsinstitut? eller som är löneadministratör?

Hej!
    Finns det någon där ute som har studerat på Påhlmans Handelsinstitut? Eller någon som jobbar som Löneadministratör?  
    Funderar nämligen att gå denna utbildning
     http://www.phi.se/WSTemplates/Course.asp?id=1326
    någon som har erfarenheter från utbildningen? är den bra eller dålig? Ni som är löneadministratörer finns det en chans att få jobb som detta efter färdig utbildning?

tacksam för alla svar tips och ideèr:) 

• Svar på tråden Någon som har studerat på Påhlmas handelsinstitut? eller som är löneadministratör?
  • Bumblan

Har inte gått just den utbildningen. Gick en tvåårig ky-utbildning till löneekonom och arbetar nu som löneadministratör på ett stort företag i Sthlm. Det finns gott om lönejobb, dock är många för bemanningsföretag eller på byråer där man arbetar som konsult, men det kan vara en väldigt bra start där man kan få mycket erfarenhet. Lycka till!

• cilla1990
    Bumblan skrev 2012-08-20 21:07:55 följande:
    Har inte gått just den utbildningen. Gick en tvåårig ky-utbildning till löneekonom och arbetar nu som löneadministratör på ett stort företag i Sthlm. Det finns gott om lönejobb, dock är många för bemanningsföretag eller på byråer där man arbetar som konsult, men det kan vara en väldigt bra start där man kan få mycket erfarenhet. Lycka till!
    Tack för tipset :) Ska nog söka utbildningen. Det är iallafall bra att ha i bagaget :D
  • cilla1990
    Tullish skrev 2012-11-29 19:57:12 följande:
    Hur gick det? har du sökt till den?j Japp jag har sökt och jag kom in :) Så nu läser jag :)
  • Gladskit

Jag har gått en annan KY-utbildning och jag håller med ovanstående, det finns massor med jobb och fler pensionsavgångar väntas. Jag har arbetat både som konsult och som chefsstöd i lönefrågor sedan jag gick ut. Idag arbetar jag på en helpdeskfunktion inom personal & löner. Superkul!

• Rails

Om du inte kommer in på Påhlmans, sök inte in på Frans Schartaus Löneutbildning. 

• Folke07
    Rails skrev 2012-12-04 07:49:09 följande:
    Om du inte kommer in på Påhlmans, sök inte in på Frans Schartaus Löneutbildning. 

Varför inte Frans Schartaus? Har sökt den utbildningen och ska dit imorgon.

Är den inte bra? 
  • Rails
    Folke07 skrev 2012-12-04 19:01:38 följande:

Varför inte Frans Schartaus? Har sökt den utbildningen och ska dit imorgon.

Är den inte bra? 
    Det finns för många dåliga konsulter som "lärare".
  • concordia

Du som sökt påhlmans handelsinstitut - hur var den? Fått jobb? Jag funderar på läsa på distans.

Svar på tråden Någon som har studerat på Påhlmas handelsinstitut? eller som är löneadministratör?