• Angel in sight

Fråga om studielitteratur sjuksköterskeprogrammet?

Jag ska söka till sjuksköterskeprogrammet till våren och är så säker jag nu kan vara på att komma in. Litteratur är ju dyrt och jag fyller snart år så jag tänkte mig önska någon bok av mina föräldrar. Finns det någon bok som är återkommande under utbildningen som är bra att ha köpt?

• Svar på tråden Fråga om studielitteratur sjuksköterskeprogrammet?
  • sajo0106

Klinisk omvårdnad 1 och 2, samt medicinska sjukdomar är dem två böcker som vi använder oss av mest men det är ju olika i olika städer och universitet! Men Medicinska sjukdomar av ericson & ericson är en av dem bästa böckerna jag köpt!

• Angel in sight

Ok, tack. Jag hittar ingen information på Sophiahemmets hemsida angående kurslitteratur så det är svårt att veta vad de har för böcker då.  

• MammaMisse

Jag skulle satsa på dessa, för de återkommer flera gånger under studietiden på många av sskutbildningarna:
    Människokroppen
    Klinisk omvårdnad 1 & 2
    Medicinska sjukdomar av Ericson & Ericson, har precis kommit ut i ny upplaga
    Omvårdnadens grunder, består av tre delar. Det brukar säljas med paketpris för alla tre
    Men kolla först om de används där som du har kommit in, eller tänker söka till.

• JA77
    MammaMisse skrev 2012-08-23 19:33:12 följande:
    Jag skulle satsa på dessa, för de återkommer flera gånger under studietiden på många av sskutbildningarna:
    Människokroppen
    Klinisk omvårdnad 1 & 2
    Medicinska sjukdomar av Ericson & Ericson, har precis kommit ut i ny upplaga
    Omvårdnadens grunder, består av tre delar. Det brukar säljas med paketpris för alla tre
    Men kolla först om de används där som du har kommit in, eller tänker söka till.

Det gör ju ingenting om de INTE används heller, då det i medicinsk litteratur står i princip samma saker.
Svar på tråden Fråga om studielitteratur sjuksköterskeprogrammet?