Blåsori munnen i mer än två månader, vad kan de vara?
Hej,
Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig att lista ut vad det är för blåsor jag har i munnen.
Blåsorna sätter sig på underläppen, öveläppen, tungsspetsen och tungkanterna, inne i kinderna.
PÅ tungan ser de inte alls vita ut, utan mer gropiga. De som sätter sig i kind och läpparna har vit i sig. Som en krater med vit. Så man kan ju direkt tro att det är afte blåsor.
Men..
Första blåsan fick jag för lite mer än två månader sedan, det blåsade upp rejält i munnen.
Hade på sin höjd 15 blåsor, jag hade feber och kände mig sjuk.
De försvann efter två veckor, men kom tillbaka några dagar efter och det var lika många igen.
Jag fick till doktorn efter 4 veckor av detta helvette, hon sa att de va afte blåsor, sluta stressa försök varva ner.
Jag fick utskrivet en bedövningssalva, som jag skulle ta så att jag kunde äta normalt igen då jag inte kunnat äta normalt på flera dagar. Bara att prata var ett helvette.
Men nu mer än två månader senare så har jag fortfarande blåsor.. De försvinner aldrig helt. Det kommer nya, nya, nya hela tiden, varje morgon har en ny blåsa börjat ta form. Jag är så svag nu, orkar inget, irriterad hela tiden.
Jag var hos doktorn igen i fredags, vi tog prov på herpes och fick utskrivit tabletter mot herpes så länge i väntan på provsvar. Men NEJ, de har inte försvunnit med hjälp av de tabletter.
Vad kan det vara??
Jag läste att man kunde vara glutenallergiker t.ex. när man har blåsor i munnen?
Jag är oerhört trött, uppblåst i magen jämnt och ständigt. Kan det vara gluten? Eller tror ni det är afte?
Hjälp mig, jag kan inte leva så här :(