Hur hade ni gjort?
Jag behöver lite goda råd nu. Har en dotter tillsammans med en man som har haft alkoholproblem, detta har medfört att umgänget har varit lite sisådär med. Vi har i alla fall genom advokater kommit överens om att han först skulle ha varannan helg och att umgänget sen skulle ökas på från och med första augusti till torsd-månd varannan vecka. Han har tydligen glömt bort detta nu. Jag har jobbat hårt med att bli av med mitt medberoende gentemot pappan, har curlat honom i många år och försöker nu släppa taget så att han ska ta ansvar själv och bli en pappa. Jag sa därför inget vid förra umgänget utan då han henne bara korthelg som tidigare. Hur tycker ni jag ska göra här? Ska jag påpeka detta och fortsätta vara mamma åt honom eller ska jag låta honom komma på sitt misstag själv. Kan tillägga att han stred för att få utökat umgänge, detta var vad han ville ha och jag sa fine men han skulle då visa mig de blodprov han skulle ta, dom har jag dock inte fått se men har inte velat bråka om det tidigare eftersom umgänget nu verkar ha funkat ganska bra, men han har ju inte hållit sin del av avtalet.