Arg på exet o hans sambo!!!!
Är så arg på mitt ex o hans sambo nu att jag nästan vill skrika.... Jag o exet har två barn tillsammans, 7 och 10 år.. Både han o jag har nya sambos o barnen bor varannan vecka hos oss.. Från fredag till fredag... Det har funkat jättebra... Men min sambo jobbar hela den helgen jag har barnen o exets sambo jobbar lördagen då han har barnen... Både exet o jag har tyckt det va bra för då får vi egentid med barnen... Men nu ska vi då ha en bebis närsom och båda mina barn älskar min sambo o har tjatat på oss att dom vill träffa min sambo mer.. Blir jättebesvikna varenda helg för min sambo ska jobba o önskar att vi va en hel familj på helgen också... Min man har försökt att byta skift med det går inte... Men exets sambo är då egen företagare och bestämmer själv över sina tider... Hon har bytt helg innan för att då kunna va fri själv med barnens pappa, då till hennes egen vinnings skull för hon o pappan måste va barnfria den helgen hon är ledig.... Men nu när jag fråga henne om det gick o byta en gång till så va det blankt nej från hennes sida... Hon tänkte inte klydda för hennes kunder hade vant sig vid att hon jobba så... Detta är ju för att barnen önska mer tid med mig o sambon tillsammans... Inte för min skull... Men det va blankt nej... Har försökt prata med pappan/exet men han verkar lyda henne blint... Till saken hör också att jag ställer alltid upp för dom... Har varit sjukskriven pga foglossning hela sommaren o av 10 veckor skulle pappan ha dom tre veckor av sina fyra semester veckor... Dom skulle ha en vecka själv tillsammans utan barnen... Så jag skulle då ha dom sju veckor... O det är helt okej för mig... Vill ju ha mina barn så mycket det går... Men av sina tre veckor ringde barnen ett flertal gånger o bad att få komma hem till mig för dom sakna mig o ville sova här...Visst det får dom ju väldigt gärna... Så av pappans tre veckor hade jag dom ändå halva den tiden... Dom andra sju veckorna hände det aldrig att dom ringde pappan o fråga om dom fick komma till honom... Ringde aldrig pappan knappt... Fråga pappan om jag kunde få typ underhåll då jag skulle ha dom 7 av 10 veckor men inget hände... Kan jag kräva det av honom?!? Gå via försäkringskassan eller nått??? O kräva det så här nu i efterhand?!? Exet o hans sambo bokar resor o nöjen på sina veckor då dom ska ha barnen o ber mig då ta barnen så dom kan åka utonlands mm o jag tar dom ju givetvis alltid. Fast dom kan komma med det en vecka innan o säger att dom har nu bokat en sista minuten resa o åker just när dom ska ha barnen.. O ska jag o min sambo nått så matchar vi in det så vi tar det min barnfria vecka... Men så gör aldrig pappan... Kan jag vända mig någonstans för att få hjälp med detta då exet o hans sambo är så här?! Jag vill ju bara barnens bästa o vill ju uppfylla deras önskan att va mer med min sambo med... Men exet o hans sambo vägrar att sammarbeta o nu är jag så trött på att alltid ställa upp för dom när dom inte kan ge nått tillbaka.... Blev kanske väldigt rörigt men är så arg o besviken o less på dom... Jag ställer alltid upp... Ska det då va så jävla svårt att själv ställa upp...