• therre

Någon som är bra på engelska? Behöver hjälp!

Vad är vad i följande:

Duvet Covers
    Pillow Shams
    Sheets -> Är det bara vanliga lakan?
    Other Bedding
    Bed-in-a-Bag
    Comforters

Vilket är påslakan?

• Svar på tråden Någon som är bra på engelska? Behöver hjälp!
  • Carro1978

påslakan---quilt (duvet) cover

underlakan---bottom sheet

• therre

tack! ebayar lite på morgon

• Dino78

Bed in a bag skulle jag tippa på sovsäck, other bedding kan vara extrasäng, comforters betyder ju något med komfort men vad kan jag inte komma på.

• therre

ah, bed in a bag tänkte jag också typ på sovsäck eller sån där uppblåsbar som man tar fram när man får gäster :-P

• Cornette

therre: Men de har ju inte påslakan på samma sätt som vi, de har ett långt lakan som man lägger överkastet på och sen viker man ner den övre biten av lakanet som blir över. Det är alltså inte så som våra påslakan när man stoppar in täcket i. Amerikanarnas lakan är omöjliga att sova i för en sådan som jag som kör ett gympapass i sömnen

• therre

cornette -> ja, det är ju inte samma stl. försöker komma på vilken stl som är vilken. är de stora gör det ju inget. är de snygga kan man ju bara sy in lite

• Dino78

Cornette - Så har man ju i Sverige med ibland. Jag hade så ibland när jag var barn, tycker det ser så fint ut. Farmor hade ofta så när jag sov över där oxå. Alltså vika ner lakanet över ett täcke.

• Cornette

Dino78: visst är det snyggt! Men det är enormt opraktiskt enligt mig. Jag snurrar och har mig i sömnen, sparkar ner mitt täcke och snor sambons ca 10 ggr/natt så hade jag den varianten skulle det bara vara ett virrvarr av lakan och täcken i sängen

• Dino78

Cornette - Haha, jo, det är inte lika bekvämt som påslakan, det håller jag med om Jag brukade sparka bort lakanet och bara ha själva täcket

• Cornette

Dino78: det är ju ok att göra så när man har riktiga täcken och inte bara istoppstäcken som typ är det enda man kan få tag i här i landet.

• Gangster

Duvet= påslakan
    Pillow Shams = örngott
    Sheets = lakan
    Other Bedding = övrig sängklädsel
    Bed-in-a-Bag = sovpåse
    Comforters= Snuttefiltar/mysfilt

• Alicat

bed in a bag är inte sovpåse!

Det är ett paket där man får lakan, överlakan, täcke, påslakan mm. Kan variera lite vad soem exakt ingår!

I den bed in bag jag köpte nr vi var "hem" sist ingick täcke, "shams" och sängkjol. Lakan fick vi köpa till.

Shams är itne örngott utan mer dekorativa överdrag till kuddar som man inte sover på. En del shams är i bomull och help ok att sova på men många är i material som itne känns så fräscht att sova på.

Comforter är täcke.

• Alicat

för 180 bred säng passar kingsize bra, queen är lite för litet för 160 bred säng. Täcket funkar bra men dra på lakan blir för små.

Svar på tråden Någon som är bra på engelska? Behöver hjälp!