• Veronica1

Hjälp med 40 års kalas!

Hej!

Jag fyller 40 om ca 1 vecka, nu är det så att jag är lite sent ute!!! Jag hade tänkt att jag skulle ha någon form av öppet hus första helgen i september. Vad skriver jag i inbjudan (blir nog sms eftersom det är ont om tid) eller så springer jag på affären nu & skickar iväg imorgon! Vad kan jag bjuda på? Hur gör jag det lite kul här hemma så det märks att det är kalas Glad

Alla tips & förslag är välkomna!!!

Tack på förhand (har lite panik nu) Obestämd 

• Svar på tråden Hjälp med 40 års kalas!
  • Veronica1

Kom med förslag Glad vad som helst!

• La Lola

Vad har du för budget?

Räcker det inte med att skriva typ:
    Öppet Hus den 2 sep kl 14.00-23.00  (eller vad det nu ska vara för tid o datum)
    Jag bjuder på mat och dryck.

Välkommen önskar den blivande 40-åringen!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Veronica1

Hade tänkt att bjuda de närmsta, så skulle tro att det blir kring 25 personer & några barn. Vi hade student middag i våras & då va vi oxå kring 25 pers, då gick allt på ca 1500. Mat & dryck. Vi gjorde då allt själv.

• La Lola

Nu innan det blir höstkallt så skulle jag nog bjuda på olika sorters kallskuret och hemmagjord potatissallad.

• Veronica1

Jag har funderat på nåt liknande Glad! Men hur får man till lite fest mys hemma då???

• La Lola
    Veronica1 skrev 2012-08-21 12:28:27 följande:
    Jag har funderat på nåt liknande Glad! Men hur får man till lite fest mys hemma då???

Bor du i hus el lägenhet? Hur ser utrymmet ut helt enkelt?
  • Veronica1

Bor i lägenhet, men ganska rymlig... Sist så hade vi buffébordet i köket & sen hade vi placerat ut stolar & bord i vardagsrummet, sen när alla har ätit så får man väl ta bort lite eftersom så det inte blir så trångt. 

• Emmaoez

Flera olika sorters paj är gott. Då finns det alltid något för alla. Tex kantarell, taco, ost

• Veronica1
    Emmaoez skrev 2012-08-21 12:57:30 följande:
    Flera olika sorters paj är gott. Då finns det alltid något för alla. Tex kantarell, taco, ost
    Jag tror att det blir lite av varje Glad. Men vad kan man mer hitta på för att få den där rätta feststämningen? Vill att det ska bli en perfekt dag/kväll Glad
  • La Lola
    Veronica1 skrev 2012-08-21 12:54:24 följande:
    Bor i lägenhet, men ganska rymlig... Sist så hade vi buffébordet i köket & sen hade vi placerat ut stolar & bord i vardagsrummet, sen när alla har ätit så får man väl ta bort lite eftersom så det inte blir så trångt. 
    Ja men det funkar väl? Tycker det låter som en jättebra lösning!

När du tänker på dukning o dekoration så är det enklare, tycker jag, om du tänker dig något speciellt tema.
  • Veronica1
    La Lola skrev 2012-08-21 13:13:46 följande:
    Ja men det funkar väl? Tycker det låter som en jättebra lösning!

När du tänker på dukning o dekoration så är det enklare, tycker jag, om du tänker dig något speciellt tema. Läste din presentation & ser att du är från Brunflo, va festligt jag bor i Torvalla Glad! Liten värld vi lever i!
  • Veronica1
    Veronica1 skrev 2012-08-21 14:41:11 följande:
    Jag kan ju inte riktigt komma på hur jag ska lägga upp allt, kanske man ska ha nån typ av frågesport, ev frågor om mig Flört eller nåt annat som kan va kul!
  • La Lola
    Veronica1 skrev 2012-08-21 14:41:11 följande:
    nämen! En jämtlänning till! Vad kul!
  • Veronica1
    La Lola skrev 2012-08-21 14:43:27 följande:
    nämen! En jämtlänning till! Vad kul!
    Ja men visst Glad! Härliga Jämtland, kanske inte vädret då men så mycket annat
  • La Lola
    Veronica1 skrev 2012-08-21 14:52:47 följande:
    Ja men visst Glad! Härliga Jämtland, kanske inte vädret då men så mycket annat
    Vädret passar ju ypperligt för att planera ett kalas.
  • Veronica1
    La Lola skrev 2012-08-21 14:54:40 följande:
    Vädret passar ju ypperligt för att planera ett kalas.
    Ja det är klart Flört alltid nånting bra med det mesta! Ska börja ikväll & göra en lista på allt som behövs, sen får man väl invänta & se hur många som kommer. Hoppas på lite hjälp från mina tjejer, dom behöver sättas i lite jobb Glad
Svar på tråden Hjälp med 40 års kalas!