• Anonym

Kan man växa när man är 24 år?

Är det någon eller vet någon som har växt lite vid den åldern?
    Jag har växt 2 cm sen jag var 22.5 år när jag mätte mig på en hälsokontroll. Har hela tiden varit vid den längden och så var jag på hälsokontroll igår. Har tydligen växt då?

Låter lite skumt? 

• Svar på tråden Kan man växa när man är 24 år?
  • Coruscant

Vet inte, men det finns ju undantag - vissa slutar ju aldrig växa. Men du låter inte onormalt gammal, även om det inte låter vanligt att växa i din ålder. Hur lång är du? Ring VC?

• Anonym

Är 176.3

Var 174 cm förra hälsokontrollen och då var jag 22 år.

Annars tycker jag att jag har fått mer kroppslig utveckling med skägg, hårväxt, större händer de senaste åren. Men att jag skulle växa är lite konstigt. Jag kom väldigt sent i puberteten också, kanske är något med de 

• Dr to be

Att man växer som vuxen kan också bero på en sjukdom tyvärr. Berättade du om dina andra "symptom"? Jag skulle boka ny läkartid. Lycka till.

• Anghammarad

Det beror också en del på när på dagen man mäter sig. Jag är exempelvis 180 cm om jag mäter mig direkt när jag går upp på morgonen men när jag mätte mig precis nu 17.30 på eftermiddagen när jag dessutom har sprungit en mil idag så är jag bara 178 cm.

• philur

Vad jag har hört,så har man vuxit färdigt vid 26-års ålder,men vet inte om det stämmer.
    Men det som sägs ovan, om när man mäter på dagen,stämmer nog bättre.

• Anonym

Nej, är 2 cm längre oavsett tid på dygnet. Sen kanske man inte ska säga de, men även min penis har växt till sig en del denna sommaren!

Svar på tråden Kan man växa när man är 24 år?