• DeZire

Nazar, nu blev jag orolig!

Jag är inte någon van resare och nu när jag fick syn på denna artikeln så går det kalla kårar i mig:
    http://www.aftonbladet.se/resa/article15281096.ab

Vi åker med Nazar på söndag till Turkiet, visserligen till en helt annan ort och helt annat hotell än det i artikeln. Vi åker till Kusadasi och aqua fantasy, men ändå tänk om detta är genomgående? Tänk om vi får en skräck resa med våra barn? Tänk om det inte alls blir som vi hoppats på och fått förväntningar om?
    Och nu är det ju försent för att dra sig ur, och så såg jag hur många anmälningar de haft på sig... detta känns inte alls bra eller roligt längre :(

Någon som har erfarenhet av Nazar? Kanske tom aqua fantasy i kusadasi? Vad kan jag förvänta mig? 

• Svar på tråden Nazar, nu blev jag orolig!
  • LindaJohanna

Hej!

Jag har åkt till Kuasadasi i Turkiet fem gånger de senaste tio åren. Varje gång med nazar. Jag och min familj har varit jättenöjda varje gång!

Tänkte bara lugna dig lite.

Ha en skön semester!!

• Viktoria123

Åkte med nazar för ett par år sedan. Ospecifierat till o med. Blev helt ok :) Typ 3 stjärnigt hotell och det levde de upp till.

Men kom ihåg! Klaga på plats om det är något och ta bilder!  

• agua

Har också åkt med till alanya fick vänta några timmar på vårt rum men vi fick låna ett annat rum att vila i + att vi fick 1000kr i ersättning. Sen fick vi veta att en annan grupp med unga killar som kom samtidigt hade helt blivit utan rum och fick sova i personalrummet på tältsängar. De hade sedan gjort en privat deal med hotellägaren så att inte nazar skulle få veta något, Bla hur mkt massage de ville etc

• DeZire

Får helt enkelt hoppas på att det blir bra, det är ju lite sent att backa ur nu. Försöker se det som att nu när de kommit i blåsväder så kanske de skärpt till sig det närmsta nu? 

• KimPossible

Vi reste med Nazar förra året och var väldigt nöjda. Tyckte över lag att det var väldigt välstädat på hela hotellområdet (Pegagos World), toaletter som städades i princip hela tiden osv. Vi var väldigt nöjda iaf.

Vad jag inte förstår är varför familjen valde att städa hela rummet själva! Jag hade direkt stampat iväg till receptionen och krävt ett nytt rum, samt satt mig att sova i lobbyn så länge.

Salmonella kan man få om man bara äter glass eller dricker vatten på fel ställe, så det är ju inte alldeles klart var den kom ifrån.

Men nåja, det var kanske OT. Jag tror inte du behöver vara orolig alls. Råkar du ut för något så klaga direkt på plats, och städa inte själv! Håll koll på vad ni äter/dricker och var, lukta på maten och kolla ordentligt om du är osäker. Då ska det inte vara någon fara.

Trevlig resa!

• Looloo97

Jag tror inte det har med Nazar som arrangör att göra egentligen utan att en del All inclusive resorts är dåligt skötta. Ang. salmonella så drabbade det mina bekanta, två familjer som reste till Turkiet med just Nazar. Dom blev jättesjuka och den ena pappan var sjukskriven i nästan en månad efter.
    En annan av våra bekanta blev sjuk i Egypten på all inclusive och själv blev jag vrålsjuk i Thailand av hotellbuffén.

Nuförtiden äter jag aldrig buffémat eller långa uppdukade bord med grytor som 500 personer slafsar och hostar i. Maten står framme flera timmar i 25 graders värme och åker in och ut med gammalt och nytt blandat.
    Nej tack, hellre äter jag ute på restaurang olika mat varje kväll.

• DeZire

Semestern blev bra, enda minuset var att sambon åkte på salmonella

• LMH84

Vi ska till aqua fantasy om en vecka. Berätta gärna mer hur ni upplevde hotellet. Vi reser med en 14-månaders bebis...

• fyrbarnsmamman

Vi var där 2009, aqua fantasy Kusadasi. Det är ett super fint och mycket barnvänligt resemål. Där finns många mysiga pooler, några barnpooler från dom minsta till dom stora. Mycket god mat, något som alla gillade, varje dag när vi gick och åt hade dom pyntat och gjort konster, roser av frukt och dekorerat med. De var så skönt med allinclusiv också, kunde gå och ta glass när man ville. Jättefint, ROLIGT vattenland också tyckte hela familjen!   :) Lycka till!Skrattande

• Daniel434

Hej! Har precis kommit hem från resa med Nazar till Turkiet, Pegasus Royal. Detta var min bästa semester någonsin. Jag har ingenting att klaga på.

Lyssna inte på de negativa recensionerna - jag googlade själv innan jag åkte och såg då en massa negativt. Ingenting stämde. Jag åkte med min son och vi nyttjade av oss både miniklubb (för barn) och träningsmöjligheter (för vuxna). Allt var hög kvalité.

Skriver detta eftersom det inte finns så många omdömen av Nazar som verkar stämma. Rätt skall vara rätt. Naturligtvis jobbar jag inte för företaget ifråga.

Svar på tråden Nazar, nu blev jag orolig!